Jump to content

Identifisering av gir. Newage Coventry (PRM?)

Spajderman

Recommended Posts

Hei!

Jeg trenger litt hjelp til å få identifisert giret i båten vår. Har funnet et skilt der det er oppgitt "Newage Coventry" (som jeg forstår er PRM) og en rekke tall, legger ved bilde av skiltet. Klarer ikke finne noen nummer som samsvarer med modellbetegnelser på PRM-girene.

Skulle gjerne fått identifisert modellen på giret slik at jeg kan få tak i verkstedshåndbok, finne ut hvilken type og hvor mye olje som skal på det etc. Setter pris på all hjelp!

Gir.jpg

Redigert av Spajderman
Bildet ble opp ned (see edit history)

Enig, men båten ligger såpass langt unna at jeg ikke får tatt bilde av det sånn med en gang, bilde av skiltet var det enete jeg hadde av det nå. Skal se om jeg får noen til å ta et bilde av det så raskt som mulig. Står for øvrig på en Ford Sabb 2728T.

Spajderman skrev 9 minutter siden:

Enig, men båten ligger såpass langt unna at jeg ikke får tatt bilde av det sånn med en gang, bilde av skiltet var det enete jeg hadde av det nå. Skal se om jeg får noen til å ta et bilde av det så raskt som mulig. Står for øvrig på en Ford Sabb 2728T.

Lettere å få gode svar hvis du nevner hvilken type gir et er sånn at kanskje noen lesere her viderebringer spørsmålet til rette vedkommende. Men det er jo liten vits å feks spørre en ekspert på moderne racing-gir hvis dette er et gir til ei fiskeskøyte fra 30-tallet. Malingslaget og at det er en Sabb gjør at jeg antar det er noe eldre saktegående, men sikker er jeg ikke.

En god tekst på dette området gir også bedre odds for gode treff på søk siden når folk søker etter info om gir til visse båttyper. Eller om feks tråden daler til de "usynlige" områdene av forumet etter noen uker og noen med mye kunnskap om din båttype søker etter dette og da kan få opp treff på denne tråden og gi deg svaret på spørsmålet ditt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...