Jump to content

Havneleie 42 fots båt

sjøge69

Recommended Posts

Har skjønt at 42 foter har et lite båtplass problem for fast leie da nesten alle plasser har kapasitet til 12.5 m lang båt, 42 foter er 12.6 m ?‍♂️

Spm 1:

Synes båthavner som regel at det er greit å overskride 12.5 meter kravet med 0.1 m? 

Spm 2:

fraskriver man all forsikring om man lurer inn en 42 foter i en 12.5m båt båtplass

Spm3: kan man skrape av 2 merket på båten og male på et 1 tall? Slik at 42 foteren blir en kamuflert 41 foter

Eller er det generelt en dårlig ide med 42 foter om man har lyst til å bo på båten i urbane strøk? 

Redigert av Snorre1 (see edit history)

Usikker på om du mener gjestehavn eller båthavn for kjøp av plass.

De fleste gjestehavner her vest har utriggere på 8 meter. Sjeldent 10 meter. F,eks. i Rosendal har de 8 meter utriggere og en maks båtstørrelse på 45 fot for gjester. Er du større, må du ligge longside på utsiden av båsene.

I en båtforening er det vedtektene som gjelder. Her kjøper/leier du båtplass som er beregnet på din båt. Noen har en maks størrelse i havnen, noen ikke.

Man trenger ikke 10 meter utrigger for å fortøye en 42 foter, men klart det er greit å ha. Prisen på en 10 meterplass er nok noe høyere enn en 8 meter plass.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Amfea skrev 2 minutter siden:

gjestehavn eller båthavn for kjøp av plass.

Leie av båtplass

Amfea skrev 3 minutter siden:

De fleste gjestehavner her vest har utriggere på 8 meter. Sjeldent 10 meter. F,eks. i Rosendal har de 8 meter utriggere og en maks båtstørrelse på 45 fot for gjester. Er du større, må du ligge longside på utsiden av båsene

Aaaa okei da er jeg med, så det er ikke lengden på utriggerene som har noe å si for str på båten man parkere. Da er jeg med :crazy:. Fikk bare inntrykk av at alle båtplasser på finn med 10 m utrigger kunne huse båter opp til 12.5 meter, men da er det jeg som bomma. 

"Gjør om tråden litt" 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...