Jump to content

Edit History

PolarLi

PolarLi

Dolfin skrev for 21 timer siden:

Mistenker det faktum at dette festet virker å være temmelig rustent og sitter dønn fast var noe av årsaken til at stanga til slutt brakk.

Mest sannsynlig ja. Antar at hvis du setter en rørtang på hylsa som sitter igjen, så klarer du ikke dreie den? Det ville uansett hjelpe masse om du klarer å få den til å gå rundt først slik at ikke den også holder bolten fast. https://www.boats.net/catalog/mercury/outboard/30hp/30hp-efi-0r106999-up/clamp-brackets-power-trim-and-gas-assist

Her finner du del 31, og hvis du trykker på den i lista får du opp et bilde av den. Bolt ser helt normal ut og kan bare komme ut en vei*** Ser også at del nr 36 er en plastforing, det samme er 35. De kan ha smeltet litt når du brukte varme, og gjøre at det sitter ennå mer fast. Løsningen er å bruke ennå mer varme, så mye at malingen koker vekk og plasten brenner opp. Hvis det ikke løsner da, er jeg redd du enten må bore den ut, eller demontere så mye at du kanskje klarer å få på plass en form for presse/avtrekker

*** det slo meg akkurat at hvis du sliper hodet vekk på bolten, så kan den komme ut andre veien også. Det kan være et alternativ hvis varme ikke hjelper.

PolarLi

PolarLi

Dolfin skrev for 21 timer siden:

Mistenker det faktum at dette festet virker å være temmelig rustent og sitter dønn fast var noe av årsaken til at stanga til slutt brakk.

Mest sannsynlig ja. Antar at hvis du setter en rørtang på hylsa som sitter igjen, så klarer du ikke dreie den? Det ville uansett hjelpe masse om du klarer å få den til å gå rundt først slik at ikke den også holder bolten fast. https://www.boats.net/catalog/mercury/outboard/30hp/30hp-efi-0r106999-up/clamp-brackets-power-trim-and-gas-assist

Her finner du del 31, og hvis du trykker på den i lista får du opp et bilde av den. Bolt ser helt normal ut og kan bare komme ut en vei*** Ser også at del nr 36 er en plastforing, det samme er 35. De kan ha smeltet litt når du brukte varme, og gjøre at det sitter ennå mer fast. Løsningen er å bruke ennå mer varme, så mye at malingen koker vekk og plasten brenner opp. Hvis det ikke løsner da, er jeg redd du enten må bore den ut, eller demontere så mye at du kanskje klarer å få på plass en form for presse.

*** det slo meg akkurat at hvis du sliper hodet vekk på bolten, så kan den komme ut andre veien også. Det kan være et alternativ hvis varme ikke hjelper.

PolarLi

PolarLi

Dolfin skrev for 20 timer siden:

Her finner du del 31, og hvis du trykker på den i lista får du opp et bilde av den. Bolt ser helt normal ut og kan bare komme ut en vei. Ser også at del nr 36 er en plastforing, det samme er 35. De kan ha smeltet litt når du brukte varme, og gjøre at det sitter ennå mer fast. Løsningen er å bruke ennå mer varme, så mye at malingen koker vekk og plasten brenner opp. Hvis det ikke løsner da, er jeg redd du enten må bore den ut, eller demontere så mye at du kanskje klarer å få på plass en form for presse.

• Create New...