Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

Kan ellers fortelle at deiselvarmeren har ankommet fra @Wallas Service for en god stund siden, men jeg har ikke hatt tid til å sette den inn før i ettermiddag. Varmeren er nå montert og koblet til, og in-line filter er montert på dieseltilførselen. 

Her er delene fra @Wallas Service tatt ombord og pakket ut. Dieselvarmeren er totalt overhalt, og det er byttet en rekke komponenter i varmeren. Fikk et inntrykk pr telefon at det strengt tatt var på kanten at det var lønnsomt å reparere den, så her har virkelig Wallas Servce tatt på seg spanderbuksene og sponset mye deler! Men utskiftingen av deler ble faktisk så omfattende, at vil ble enig om å ta fra spleisen til å betale to viftemotorer som er byttet ut, ellers hadde det faktisk blitt en uforholdsmessig stor kostand for Wallas Service å bære. I tillegg til alle delene som er byttet  i varmeren, ser vi at det også er vedlagt en egen pakke med varmeslange, eksosslange, og in-line dieselfilter. 

20220904_190537.jpg

Dieselfilter er montert på sugeslange.

20220904_192608.jpg

Varmeren er montert og koblet til diesel og strøm, men jeg har ikke testet den. Det er to ting som gjenstår som jeg ikke rakk. Det ene er å kappe den øvre varmluftslangen og skjøte den (vi har slange, men ikke skjøtestykke og slangeklemmer), det andre er å montere isolerende slange utenpå eksosen, se bildet under.

20220904_192633.jpg

Denne slangen skal altså være utenpå eksosslangen. Forbrenningsluften suges inn mellom de to slangene, samtidig som man får en isolasjon av eksosen. For å få montert denne slangen må det bores et større hull i skottet der ekosslangen går ut. Jeg tror også det lille bordet på babord side i båten, rett til venstre og opp for dette bildet, må fjernes slik at man kommer ned under dørken på den siden av skottet. 

20220904_192645.jpg

Det var det lille jeg rakk i dag. 

Komodo

Komodo

Kan ellers fortelle at deiselvarmeren har ankommet fra @Wallas Service for en god stund siden, men jeg har ikke hatt tid til å sette den inn før i ettermiddag. Varmeren er nå montert og koblet til, og in-line filter er montert på dieseltilførselen. 

20220904_190537.jpg

20220904_192608.jpg

20220904_192633.jpg

20220904_192645.jpg

Komodo

Komodo

• Create New...