Komodo
Imponerende innsats av en dugnadsgjeng som ser noe begrenset ut
Det var jo enda godt at dere fikk byttet de septikslangene! De er jo helt gjengrodd med urinstein. Håper også dere klarte å korte noe inn på lengden av slangene. Slangen fra dassen og bakover lå i en loop, og var unødvendig lang. Det medfører at man aldri får tømt slangen når man spyler ned i dass, og det blir konstant liggende en blanding av sjøvann og urin i slangen. Da er prosessen med å danne ny urinstein i gang umiddelbart.
Pequod skrev for 14 timer siden:
Er det en vanlig 3/4" hageslange som er brukt her? Personlig foretrekker jeg armert slange med stålspiral på sugeslanger. Kanskje ikke kritisk, men jeg ville byttet den.
Chilli Solbris skrev for 10 timer siden:Ikke rart at dassen ikke virket!???
Husk eddik i skåla etter hvert gang dere har vært på tur!
Ja, der har det stoppet opp! Men husk at Bergtatt har septiktank i aluminium. Eddik er en syre, så det hadde jeg ikke tatt sjansen på å bruke på denne tanken. Jeg tror rådet til @NilsPils om å bruke mer sølevann er tryggere å følge.
Og når vi først er inne på dette @Pequod. Det har blitt gjort mye med båten din, men det er fremdeles ting som gjenstår. En ting du bør ta tak i om ikke alt for lenge er å ta av mannlokket på septiktanken og rengjøre/inspisere den grundig innvendig. Septiktank i aluminium har begrenset levetid, og din er gammel...
Lykke til med sjøsetting
Lagt til:
Hvordan gikk det egentlig med elektrogutta, fant dere ut av evt. stømtjuver?