Pequod
Komodo skrev for 2 timer siden:Nobel tanke Chilli, men jeg tenker at du egentlig bør slippe nå. Det er jo ikke bare du som står bak dette initiativet. Vi har jo blitt så godt kjent nå at jeg vet at du har mange jern i ilden den tiden som kommer. Du bor i båten, og du har ting du må ta tak i før vinteren setter inn. Du har et teakdekk som lekker og er satt på vent, og du har tre eksosbend som skal ut og enten erstattes eller renoveres. Etter at vi tok det ene bendet tidligere i år vet vi jo at dette garantert drar med seg mer jobb og kostnader enn forventet. Og som om ikke det er nok har du påtatt deg å bidra med å kle om en vegg og bytte et vindu og en verandadør på Hvaler. Jeg tenker at du bør få fri nå. Ved siden av 120% jobb har du jo også en kjæreste du skal pleie.
Jeg er helt enig her. @Chilli Solbriser verdens snilleste fyr, men har én stor feil: Han kjenner ikke til ordet "nei". Jeg har litt dårlig samvittighet fordi jeg nesten føler at jeg driver rovdrift på ham!
Nå som forkabinen er ribbet føler jeg at terskelen for å prøve meg på dette selv også er senket. Jeg tenker at eldstedattera kanskje kan hjelpe meg med å få dette i havn også. Hun er utdannet interiørarkitekt, kanskje ikke så relevant for dette prosjektet, men hun er i alle fall nøye med ting.
Jeg vet jo i prinsippet hvordan dette skal gjøres, og YouTube flommer over av videoer. Hvis isolasjonen kan bli levert så kan vi jo prøve og se om jeg klarer av det... Eller om det finnes noen forummedlemmer i nærheten som kunne tenke seg å hjelpe til?
Båten ligger nå i hjemmehavna på Oksval, og kommer nok til å bli liggende der framover. I alle fall fram til den skal til Engelsviken.
Nå som jeg ikke lenger ligger på sykehus eller må holde meg mest rolig i ro hjemme, så har jeg jo mulighet til å gjøre mer selv, og det kribler jo etter å få gjøre noe. Det var en deilig følelse å kunne delta i arbeidet på båten de to siste helgene, selv om jeg ble satt til de enkleste oppgavene.
Det viktigste er jo at forkabinen blir tett, og så snart lukekanten blir støpt slik at luka kan lukkes ordentlig, så får vi jo se om det holder. Det skal pøse ned både i morgen og lørdag, og jeg regner med at det kommer inn vann i kabinen da, siden luka ikke kan lukkes skikkelig ennå. Har gaffatapet noe plast foran, men vet ikke om det er nok til å hindre at det kommer inn noe.