Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

10 hours ago, Taskeladden said:

Hehe, har du skrudd t-ford så bytter du ikke ut den drosjen med det første.
Har skrudd mye gammel md7 og enda mer gammel A og T ford, skjønner hva du mener, men ikke alle har muligheter til å¨kjøpe nytt og levere inn alt hver gang noe ikke er som det skal. 

 

Kjørte Volvo Amazon og Volvo 240 i overkant av 30 år. I løpet av de 30 årene så var det behov for 1 enkelt verkstedbesøk. Det var da clutch no 2 røyk og jeg på det tidspunkt ikke hadde tilgang til garasje. Resten ble fikset enten i garasjen på jobb, eller ute.

 

Det første jeg tenkte på når jeg så bildet av MD7A, det var jo at dette ser jo ut som en litt mindre utgave av B18 bilmotor, med dieselpumpe og uten forgasser. Her kan man sikkert skru det aller meste selv.

 

Når det gjelder bilens historie, så startet man vel opp med noe som var ganske komplisert, når teknologien var ung. Så ble det enkelt og godt egnet for vedlikehold, før det så ble komplisert igjen og lager for bruk og kast, slik at man kunne få solgt nye biler.

 

Skulle sånn sett ikke hatt noe i mot å kjøpe en Volvo 240, nå i dag, forutsett uten rust, og overkommelig pris.

 

I samme tids og industriepoke, så produserte man også seilbåter med forholdsvis lite krav til vedlikehold, og med lang levetid. Derfor så finnes det fortsatt ganske mange seilbåter fra samme tidsepoke, dvs 70-80 tallet som fungerer ganske OK, og som fortsatt har mange år foran seg. 

 

"Alder" det er en faktor. Teknologi som er designet for enkelt vedlikehold og varighet, det er en annen faktor.  

 

Moderne krav til produksjonsvolum forutsetter "bruk og kast". Selvfølgelig så kam man produsere for "enkelt vedlikehold og lang levetid" også nå i dag, hvis det er det som kundene etterspør, og det som man er villig til å betale for. 

Arne2

Arne2

10 hours ago, Taskeladden said:

Hehe, har du skrudd t-ford så bytter du ikke ut den drosjen med det første.
Har skrudd mye gammel md7 og enda mer gammel A og T ford, skjønner hva du mener, men ikke alle har muligheter til å¨kjøpe nytt og levere inn alt hver gang noe ikke er som det skal. 

 

Kjørte Volvo Amazon og Volvo 240 i overkant av 30 år. I løpet av de 30 årene så var det behov for 1 enkelt verkstedbesøk. Det var da clutch no 2 røyk og jeg på det tidspunkt ikke hadde tilgang til garasje. Resten ble fikset enten i garasjen på jobb, eller ute.

 

Det første jeg tenkte på når jeg så bildet av MD7A, det var jo at dette ser jo ut som en litt mindre utgave av B18 bilmotor, med dieselpumpe og uten forgasser. Her kan man sikkert skru det aller meste selv.

 

Når det gjelder bilens historie, så startet man vel opp med noe som var ganske komplisert, når teknologien var ung. Så ble det enkelt og godt egnet for vedlikehold, før det så ble komplisert igjen og lager for bruk og kast, slik at man kunne få solgt nye biler.

 

Skulle sånn sett ikke hatt noe i mot å kjøpe en Volvo 240, nå i dag, forutsett uten rust, og overkommelig pris.

 

I samme tids og industriepoke, så produserte man også seilbåter med forholdsvis lite krav til vedlikehold, og med lang levetid. Derfor så finnes det fortsatt ganske mange seilbåter fra samme tidsepoke, dvs 70-80 tallet som fungerer ganske OK, og som fortsatt har mange år foran seg. 

 

"Alder" det er en faktor. Teknologi som er designet for enkelt vedlikehold og varighet, det er en annen faktor.  

 

Moderne krav til produksjonsvolum forutsetter "bruk og kast". Selvfølgelig så kam man produsere for "enkelt vedlikehold og lang levetid" også nå i dag, hvis det er det som kundene etterspør og som man er villig til å betale for. 

Arne2

Arne2

9 hours ago, Taskeladden said:

Hehe, har du skrudd t-ford så bytter du ikke ut den drosjen med det første.
Har skrudd mye gammel md7 og enda mer gammel A og T ford, skjønner hva du mener, men ikke alle har muligheter til å¨kjøpe nytt og levere inn alt hver gang noe ikke er som det skal. 

 

Kjørte Volvo Amazon og Volvo 240 i overkant av 30 år. I løpet av de 30 årene så var det behov for 1 enkelt verkstedbesøk. Det var da clutch no 2 røyk og jeg på det tidspunkt ikke hadde tilgang til garasje. Resten ble fikset enten i garasjen på jobb, eller ute.

 

Det første jeg tenkte på når jeg så bildet av MD7A, det var jo at dette ser jo ut som en litt mindre utgave av B18 bilmotor, med dieselpumpe og uten forgasser. Her kan man sikkert skru det aller meste selv.

 

Når det gjelder bilens historie, så startet man vel opp med noe som var ganske komplisert, når teknologien var ung. Så ble det enkelt og godt egnet for vedlikehold, før det så ble komplisert igjen og lager for bruk og kast, slik at man kunne få solgt nye biler.

 

Skulle sånn sett ikke hatt noe i mot å kjøpe en Volvo 240, nå i dag, forutsett uten rust, og overkommelig pris.

 

I samme tids og industriepoke, så produserte man også seilbåter med forholdsvis lite krav til vedlikehold, og med lang levetid. Derfor så finnes det fortsatt ganske mange seilbåter fra samme tidsepoke, dvs 70-80 tallet som fungerer ganske OK, og som fortsatt har mange år foran seg. 

 

"Alder" det er en faktor. Teknologi som er designet for enkelt vedlikehold og varighet, det er en annen faktor.  

 

Moderne krav til produksjonsvolum forutsetter "bruk og kast".

Arne2

Arne2

9 hours ago, Taskeladden said:

Hehe, har du skrudd t-ford så bytter du ikke ut den drosjen med det første.
Har skrudd mye gammel md7 og enda mer gammel A og T ford, skjønner hva du mener, men ikke alle har muligheter til å¨kjøpe nytt og levere inn alt hver gang noe ikke er som det skal. 

 

Kjørte Volvo Amazon og Volvo 240 i overkant av 30 år. I løpet av de 30 årene så var det behov for 1 enkelt verkstedbesøk. Det var da clutch no 2 røyk og jeg på det tidspunkt ikke hadde tilgang til garasje. Resten ble fikset enten i garasjen på jobb, eller ute.

 

Det første jeg tenkte på når jeg så bildet av MD7A, det var jo at dette ser jo ut som en litt mindre utgave av B18 bilmotor, med dieselpumpe og uten forgasser. Her kan man sikkert skru det aller meste selv.

 

Når det gjelder bilens historie, så startet man vel opp med noe som var ganske komplisert, når teknologien var ung. Så ble det enkelt og godt egnet for vedlikehold, før det så ble komplisert igjen og lager for bruk og kast, slik at man kunne få solgt nye biler.

 

Skulle sånn sett ikke hatt noe i mot å kjøpe en Volvo 240, nå i dag, forutsett uten rust, og overkommelig pris.

 

I samme tids og industriepoke, så produserte man også seilbåter med forholdsvis lite krav til vedlikehold, og med lang levetid. Derfor så finnes det fortsatt ganske mange seilbåter fra samme tidsepoke, dvs 70-80 tallet som fungerer ganske OK, og som fortsatt har mange år foran seg. 

 

"Alder" det er en faktor. Teknologi som er designet for enkelt vedlikehold og varighet, det er en annen faktor.  

Arne2

Arne2

9 hours ago, Taskeladden said:

Hehe, har du skrudd t-ford så bytter du ikke ut den drosjen med det første.
Har skrudd mye gammel md7 og enda mer gammel A og T ford, skjønner hva du mener, men ikke alle har muligheter til å¨kjøpe nytt og levere inn alt hver gang noe ikke er som det skal. 

 

Kjørte Volvo Amazon og Volvo 240 i overkant av 30 år. I løpet av de 30 årene så var det behov for 1 enkelt verkstedbesøk. Det var da clutch no 2 røyk og jeg på det tidspunkt ikke hadde tilgang til garasje. Resten ble fikset enten i garasjen på jobb, eller ute.

 

Det første jeg tenkte på når jeg så bildet av MD7A, det var jo at dette ser jo ut som en litt mindre utgave av B18, med dieselpumpe og uten forgasser, her kan man sikkert skru det aller meste selv.

 

Når det gjelder bilens historie, så startet man vel opp med noe som var ganske komplisert, når teknologien var ung. Så ble det enkelt og godt egnet for vedlikehold, før det så ble komplisert igjen og lager for bruk og kast, slik at man kunne få solgt nye biler.

 

Skulle sånn sett ikke hatt noe i mot å kjøpe en Volvo 240, nå i dag, forutsett uten rust, og overkommelig pris.

 

I samme tids og industriepoke, så produserte man også seilbåter med forholdsvis lite krav til vedlikehold, og med lang levetid. Derfor så finnes det fortsatt ganske mange seilbåter fra samme tidsepoke, dvs 70-80 tallet som fungerer ganske OK, og som fortsatt har mange år foran seg. 

 

"Alder" det er en faktor. Teknologi som er designet for enkelt vedlikehold og varighet, det er en annen faktor.  



×
×
  • Create New...