Vosso63
Jeg har brukt den lensepumpa du viser til. Ikke noe problem med den. Batteriet jeg valgte var av det enkleste, billige slaget. Det høres banalt ut, men her trur jeg det enkleste er det beste. Det brukes bare, utelukkende, til lensepumpa. Jeg har to, og det du ser på bildet står på arbeidsrommet mitt.
Når jeg går ned på brygga, tar jeg med et topp-lada batteri, og bytter. Det veier svært lite og kan slik også plasseres nesten hvor som helst, gjerne fritt fra alle overflater, utenfor all mulig kondens. Jeg har nå, etter at rule-bryteren svikta, brukt en enkel flottørbryter med kule. Hvorfor rulebryteren slutta å funke, aner jeg ikke, men det er intet mekanisk i den, slik som med kula inne i denne bryteren. Kanskje slites og korroderer kontaktflaten ved alle de små kortslutningene inne i bryteren? Uansett trur jeg det billigste er å skifte bryteren med jevne mellomrom, slik en skifter impeller og drivstoffilter. Etter at båten gikk ned måtte jeg skrote Yamahaen min. Sjøl om den var gammel kom erstatninga i form av en "ny" på mer enn 179kr...