Jump to content

Edit History

HansH

HansH

@Grønngylt Det var ikke Mercury som la ned Evinrude. Det var BRP som valgte det selv. Samtidig inngikk BRP en avtale med Brunswick (eier av Mercury og omtrent alt annet innen båtindustrien) om at BRPs transoms (akterspeil - dvs deres båtmerker) heretter skulle utrustes med Mercury-motorer.
 

Disse nye undervannspåhengerne kommer antakelig ikke i konflikt med Brunswick foreløpig med mindre ett av deres mange merkevarer kommer opp med noe liknende. Det er jo da grunn til å anta at BRP og Brunswick har avtalt at dette ikke er i konflikt med transom-avtalen fra 2020.

 

Og det er overveiende sannsynlig at BRP nå lanserer et gjennomprøvd produkt men som likevel ikke kommer i nærheten av å forstyrre giganten Brunswick/Mercury.


Redigert

BRP/Evinrudes satsing på totaktere lenge etter at konkurrentene hadde kvittet seg med dem er i denne industrien et såkalt Kodak-øyeblikk, dvs satsing på et produkt som ikke har livets rett fordi konkurrentene har løst samme behov på en mye bedre måte. 
 

Hvem vil ha en støyende og forurensende totakter på hekken når du får en ren, stillegående firetakter med samme vekt og lavere forbruk til samme eller lavere pris?

 

Markedet tar ikke feil i lengden.

HansH

HansH

@Grønngylt Det var ikke Mercury som la ned Evinrude. Det var BRP som valgte det selv. Samtidig inngikk BRP en avtale med Brunswick (eier av Mercury og omtrent alt annet innen båtindustrien) om at BRPs transoms (akterspeil - dvs deres båtmerker) heretter skulle utrustes med Mercury-motorer.
 

Disse nye undervannspåhengerne kommer antakelig ikke i konflikt med Brunswick foreløpig med mindre ett av deres mange merkevarer kommer opp med noe liknende. Det er jo da grunn til å anta at BRP og Brunswick har avtalt at dette ikke er i konflikt med transom-avtalen fra 2020.

 

Og det er overveiende sannsynlig at BRP nå lanserer et gjennomprøvd produkt men som likevel ikke kommer i nærheten av å forstyrre giganten Brunswick/Mercury.



×
×
  • Create New...