Jump to content

Edit History

Friskfres

Friskfres

Jeg er på utkikk etter ny bruktbåt, og ønsker meg en cabincruiser på mellom 25-30 fot med marsjhastighet på rundt 20 knop og det blir fort drevbåt.  Båtene jeg ser på veger fort rundt 2500-4000 kg avhengig av type. Mange har typisk enten mercruiser eller VP på mellom 250-350 hk (diesel). Jeg er helt fersk på drev og innenbords.) Jeg ønsker i hovedsak singelinstalasjon. 

Mange båter som passer mitt budsjett og kriterier er har ofte motor/drev fra tidlig 2000-tallet. Timetallet er gjerne pluss/minus 1000 timer.

Det jeg ser er at det stort sett er bravo 3 og noen med bravo 1-drev (evt Vp290) i dette spekteret. I begge ender av vektskalaen som nevnt over. Er bravo 1 et svakere drev enn bravo 3, og noe å styre unna i denne klassen?  Bruktmarkedet styrer utvalget og det er ikke alltid "bare å velge" det man vil.

leser ofte om de berømte havariene, men etter det jeg leser ut av de historiene så er det ofte litt for hard og hissig bruk og mangel på vedlikehold som er feilkilden, og ofte ser jeg det dreier seg om raske båter med mercruiser 1.7 diesel.

Friskfres

Friskfres

Jeg er på utkikk etter ny bruktbåt, og ønsker meg en cabincruiser på mellom 25-30 fot med marsjhastighet på rundt 20 knop og det blir fort drevbåt.  Båtene jeg ser på veger fort rundt 2500-4000 kg avhengig av type. Mange har typisk enten mercruiser eller VP på mellom 200-300 hk (diesel). Jeg er helt fersk på drev og innenbords.) Jeg ønsker i hovedsak singelinstalasjon. 

Mange båter som passer mitt budsjett og kriterier er har ofte motor/drev fra tidlig 2000-tallet. Timetallet er gjerne pluss/minus 1000 timer.

Det jeg ser er at det stort sett er bravo 3 og noen med bravo 1-drev (evt Vp290) i dette spekteret. I begge ender av vektskalaen som nevnt over. Er bravo 1 et svakere drev enn bravo 3, og noe å styre unna i denne klassen?  Bruktmarkedet styrer utvalget og det er ikke alltid "bare å velge" det man vil.

leser ofte om de berømte havariene, men etter det jeg leser ut av de historiene så er det ofte litt for hard og hissig bruk og mangel på vedlikehold som er feilkilden, og ofte ser jeg det dreier seg om raske båter med mercruiser 1.7 diesel.

• Create New...