code- Startet 20.August.2022 Link til dette innlegget Startet 20.August.2022 Har veldig lite plass mellom ror og propellanode hos meg, såpass lite at jeg kan se at anoden har vært bort i tidligere. Lurer på om jeg enkelt og greit bør lage en liten utskjæring på den, hvor jeg har tegnet med rødt. Er det noe jeg (som vanlig) ikke har tenkt på her? Vil det være bedre å droppe propellanode helt og heller sette på akslingen? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.August.2022 Link til dette innlegget Svart 20.August.2022 Problemfritt å skjære ut den biten. Problemfritt å ha akselanode. Sitér dette innlegget Link to post
code- Svart 20.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2022 Takk Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 20.August.2022 Link til dette innlegget Svart 20.August.2022 Ser ut som roret ikke hadde klaget om det hadde fått en anode, evt blir galvanisk forbundet med en anode. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 20.August.2022 Link til dette innlegget Svart 20.August.2022 Jeg tenkte det samme @sap_2000. Ser for meg ut som at det er noen bolter å feste den med også, om ikke det er noe annet de er til? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
code- Svart 21.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2022 Joda, det er anode på andre siden, men du kan vel si at denne har gjort sitt. Ikke godt å si når forrige eier byttet denne sist. Skulle tro det ikke er nødvendig med anode på roret, da det er vel ikke noe blanding av metaller inn i bildet. Så ikke noe tæring, bare god gammeldags rust rett og slett. Har nå nye anoder klart uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.August.2022 Link til dette innlegget Svart 21.August.2022 Poenget med anode er blant annet å hindre rust. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.