Jump to content

Edit History

ko-stens

ko-stens

Da var letingen over!

Den lille alujolla fant veien litt sør- og østover, og da var det å tråle Finn.no etter noe høvelig. Akkurat det har jeg i grunn gjort jevnlig før salget av småtten og da.

Tenkte mye på å la det stå til og kjøpe ny Hobby 430 Sport med Tohatsu 30, men hadde etter hvert ikke lyst til å blakke meg. Senket budsjettet til 80 lapper, da det var noen fine og ikke så gamle alternativer. Hobby Sport var den jeg hadde bestemt meg for, da den ser fin og praktisk ut, samt har godkjent fribord (61 cm), men så oppdaget jeg at HR 440 SC kunne være et fint alternativ. Den er 13 cm bredere og like lang (60 cm fribord). Det betyr stødigere båt i mitt hode, og da betyr det også litt bedre plass. Ikke minst ser den bra ut og, synes jeg. Et stort pluss er at det går an å få tak i kapell/kalesje til den. Til slutt er det også enkelt å sette på dyprigg bak på siden uten å måtte lage noe rart feste.

Så kom jeg faktisk over en slik HR 440 SC med Suzuki DF25, begge deler fra 2009, pluss henger bare en liten time hjemmefra, ja da måtte det nesten bli den! God timing! Litt kjedelig motor (litt liten og uten el. tilt), men den får holde i år, tenker jeg. Kanskje går det helt fint og. Den må ha ny impeller, så jeg kommer ikke utpå på en liten stund, men det er ikke noe stress. Den ser ellers fin ut under dekselet og også helt grei utenpå.

Båten ser ellers bra ut, med kun ett lite merke i gelcoaten, som jeg nok fikser på, uten at jeg nødvendivis må. Kommer nok til å fornye bunnstoffet og, da det er noe falmet. 

Hengeren er en ubremset Gaupenhenger. Ikke mitt favorittmerke, men den ser fin ut, og alt ser ut til å være i orden.

Alt i alt er denne ekvipasjen stort sett det jeg så etter. Så letingen er slutt, og jeg slapp å bruke en helg langt, langt unna på å se på båt.

IMG_3675.jpeg

IMG_3676.jpeg

ko-stens

ko-stens

Da var letingen over!

Den lille alujolla fant veien litt sør- og østover, og da var det å tråle Finn.no etter noe høvelig. Akkurat det har jeg i grunn gjort jevnlig før salget av småtten og da.

Tenkte mye på å la det stå til og kjøpe ny Hobby 430 Sport med Tohatsu 30, men hadde etter vært ikke lyst til å blakke meg. Senket budsjettet til 80 lapper, da det var noen fine og ikke så gamle alternativer. Hobby Sport var den jeg hadde bestemt meg for, da den ser fin og praktisk ut, samt har godkjent fribord (61 cm), men så oppdaget jeg at HR 440 SCkunne være et fint alternativ. Den er 13 cm bredere og like lang (60 cm fribord). Det betyr stødigere båt i mitt hode, og da betyr det også litt bedre plass. Ikke minst ser den bra ut og, synes jeg. Et stort pluss er at det går an å få tak i kapell/kalesje til den. Til slutt er det også enkelt å sette på dyprigg bak på siden uten å måtte lage noe rart feste.

Så kom jeg faktisk over en slik HR 440 SC med Suzuki DF25, begge deler fra 2009, pluss henger bare en liten time hjemmefra, ja da måtte det nesten bli den! God timing! Litt kjedelig motor (litt liten og uten el. tilt), men den får holde i år, tenker jeg. Kanskje går det helt fint og. Den må ha ny impeller, så jeg kommer ikke utpå på en liten stund, men det er ikke noe stress. Den ser ellers fin ut under dekselet og også helt grei utenpå.

Båten ser ellers bra ut, med kun ett lite merke i gelcoaten, som jeg nok fikser på, uten at jeg nødvendivis må. Kommer nok til å fornye bunnstoffet og, da det er noe falmet. 

Hengeren er en ubremset Gaupenhenger. Ikke mitt favorittmerke, men den ser fin ut, og alt ser ut til å være i orden.

Alt i alt er denne ekvipasjen stort sett det jeg så etter. Så letingen er slutt, og jeg slapp å bruke en helg langt, langt unna på å se på båt.

IMG_3675.jpeg

IMG_3676.jpeg

• Create New...