Jump to content

Hvorfor gror det så voldsomt på trimplan?

Lazyjack

Recommended Posts

Lars H. skrev 1 time siden:

Ja, det gror bedre med anode, så får en velge mellom pest eller kolera, groe eller tæring.

Har nå  hatt mine i seks sesonger uten noe som helst rur eller tæring på her.  Flapsene er Lectrotab, og er primet med et par strøk av Jotun Vinyl primer + Hempel bunnstoff.

Lars H. skrev 37 minutter siden:

Hva er Lectrotab?

Er et stort amerikansk selskap som produserer trimflaps til båter, og som leveres over hele verden. Selges hos de fleste båtutstyrs forhandlere her i landet. Leveres i mange størrelser og i aluminium eller syrefast stål.. Har livtids-garanti på "skruen". Er jo elektriske, og lette å montere. Fungerer utmerket på båtene av de som jeg kjenner å ha disse montert.

Lazyjack skrev for 7 timer siden:

Ja, de er stoffet. Jeg har også lurt på om det kan ha sammenheng med anoden. 

Har også lagt merke til det. Rustfrie mine også, nylig lagt 2 lag epoxy barrier fra jotun og 2 strøk supreme bunnstoff. Lange tråder, helt grodd. Hva skjer

Har trimflaps som ikke grodde når de var kun primet og stoffet. Valgte å sette på sink da jeg var redd skruene ville væte det som tæret. Etter at jeg monterte sink har det grodd hver sommer. Gror rur, i hovedsak på undersiden.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...