Lazyjack Startet 21.August.2022 Del på Facebook Startet 21.August.2022 De sitter i mørket godt gjemt under en svær badeplattform, likevel gror det som besatt av rur på dem. Mest oppå men også under. De er i rustfritt og det sitter sinkanode på dem for å beskytte hydraulikk sylindrene. Lite rur ellers i området. Bare nysgjerrig 🙄 Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Har du malt de? Mine er malt med bunnmaling, å har ikke det problemet. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
LM 605 Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Mine er også av rustfritt stål, og primet/stoffet. Aldri vært antydning tll groe/rur her, kun litt "slim" på høsten som lett vaskes av. Har ikke anoder på. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2022 Ja, de er stoffet. Jeg har også lurt på om det kan ha sammenheng med anoden. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Ja, det gror bedre med anode, så får en velge mellom pest eller kolera, groe eller tæring. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
autohelm Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Jeg har prøv orapi 605 på trimplan selynder og motorfeste og har ikke vært plaget med rur på 2 år. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Hva er orapi 605? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
autohelm Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 (redigert) Orapi wsa 605 er ett universalfett . Er som en tynn grease på sprayboks. Vaskes ikke ut i sjøvann Redigert 21.August.2022 av autohelm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 (redigert) Ser ut til å være fett. (Postet samtidig med Autohelm...) Redigert 21.August.2022 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LM 605 Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Lars H. skrev 1 time siden: Ja, det gror bedre med anode, så får en velge mellom pest eller kolera, groe eller tæring. Har nå hatt mine i seks sesonger uten noe som helst rur eller tæring på her. Flapsene er Lectrotab, og er primet med et par strøk av Jotun Vinyl primer + Hempel bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Hva er Lectrotab? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Okkaby Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Lars H. skrev 20 minutter siden: Hva er Lectrotab? Er vel navnet på et firma som levere trimflaps. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
LM 605 Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Lars H. skrev 37 minutter siden: Hva er Lectrotab? Er et stort amerikansk selskap som produserer trimflaps til båter, og som leveres over hele verden. Selges hos de fleste båtutstyrs forhandlere her i landet. Leveres i mange størrelser og i aluminium eller syrefast stål.. Har livtids-garanti på "skruen". Er jo elektriske, og lette å montere. Fungerer utmerket på båtene av de som jeg kjenner å ha disse montert. Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 LM 605 skrev 15 minutter siden: Har livtids-garanti på "skruen" *Hadde livstidsgaranti, er 7 år nå. Men er fortsatt stor fan av både produkt og firma, så anbefaler dem gjerne. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Lazyjack skrev for 7 timer siden: Ja, de er stoffet. Jeg har også lurt på om det kan ha sammenheng med anoden. Har også lagt merke til det. Rustfrie mine også, nylig lagt 2 lag epoxy barrier fra jotun og 2 strøk supreme bunnstoff. Lange tråder, helt grodd. Hva skjer Sitér dette innlegget Link to post
autohelm Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Mulig dem må syrevaskes før man påfører grunning og bunnstoff Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Har trimflaps som ikke grodde når de var kun primet og stoffet. Valgte å sette på sink da jeg var redd skruene ville væte det som tæret. Etter at jeg monterte sink har det grodd hver sommer. Gror rur, i hovedsak på undersiden. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.