Jump to content

Edit History

Eika

Eika

handycrowd skrev for 2 timer siden:

Takk Horg. Det er meg!

Folk i USA bruker jekkplater hele tiden, men... selvfølgelig legger det potensielt til litt ekstra stress på akterspeilet, så akterspeilet må være 100%.

Jeg har ingen problemer med den lille båten vår, og den går opp til 21 knop uten problem. Super stabil og slår på en knapp. Ingen spenningssprekker i gelcoaten noe sted på baksiden av båten. Men så er Bever 380 en veldig, veldig sterk konstruksjon på baksiden, siden det er en brønn og en annen 'skott' alle i 90 grader i forhold til hverandre innenfor en liten plass.

Hydraulisk lift, som jackplate kalles her i Norge, er geniale saker. Har det på 4 av båtene mine :) 

De sprekkene de kommer, jeg vet også hvor og hvorfor. Lærte det selv på den kjipe måten, for noen år siden.

Hvis du ser på det bildet her, som jeg har zooma inn, så ser du hvor sprekkene kommer til å komme. Du har desverre skjært for langt inn i glassfiberen, uten å fjerne glassfiberen og støpe alle lagene på nytt. Legger man bare nytt på utsiden, så kommer sprekkene, det er like sikkert som at tirsdag kommer etter mandag. Ett par turer i skikkeligt drittvær eller tungt lasta båt der du sliter med å komme i plan, så kommer sprekkene nede i hjørnene av brønnen :/ den hydrofoil finna du har montert på motoren, er ikke kjempe snill mot akterspeilet 

Screenshot_2022-08-22-16-59-37-000_com.android.chrome.jpg

Eika

Eika

handycrowd skrev for 2 timer siden:

Takk Horg. Det er meg!

Folk i USA bruker jekkplater hele tiden, men... selvfølgelig legger det potensielt til litt ekstra stress på akterspeilet, så akterspeilet må være 100%.

Jeg har ingen problemer med den lille båten vår, og den går opp til 21 knop uten problem. Super stabil og slår på en knapp. Ingen spenningssprekker i gelcoaten noe sted på baksiden av båten. Men så er Bever 380 en veldig, veldig sterk konstruksjon på baksiden, siden det er en brønn og en annen 'skott' alle i 90 grader i forhold til hverandre innenfor en liten plass.

Hydraulisk lift, som jackplate kalles her i Norge, er geniale saker. Har det på 4 av båtene mine :) 

De sprekkene de kommer, jeg vet også hvor og hvorfor 

Hvis du ser på det bildet her, som jeg har zooma inn, så ser du hvor sprekkene kommer til å komme. Du har desverre skjært for langt inn i glassfiberen, uten å fjerne glassfiberen og støpe alle lagene på nytt. Legger man bare nytt på utsiden, så kommer sprekkene, det er like sikkert som at tirsdag kommer etter mandag

Screenshot_2022-08-22-16-59-37-000_com.android.chrome.jpg

• Create New...