Grand Banks jr Svart 22.August.2022 Link til dette innlegget Svart 22.August.2022 Grønngylt skrev 1 minutt siden: Hydraulisk lift (...) da kan du kjøre alt for stor propell, så lifte til turtallet kommer Har jeg aldri tenkt på... Smart Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Eika Svart 22.August.2022 Link til dette innlegget Svart 22.August.2022 Grand Banks jr skrev 4 minutter siden: Har jeg aldri tenkt på... Smart Det er det som er greia, i tilegg til setback. Man starter med motoren langt nede for å komme opp av vannet, så lifter man til turtallet kommer, så slipper man motoren nedover igjen når man har fått opp farta og turtallet Sitér dette innlegget Link to post
Rolfbåtmann Svart 22.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2022 Grønngylt skrev 1 time siden: Hydraulisk lift! Den holder i mange år den, har ett par stk liggende som sikkert er 15-20år gamle Hydraulisk lift er fint med 30-40hk også det, da kan du kjøre alt for stor propell, så lifte til turtallet kommer Er ikke de dyre? Sitér dette innlegget Link to post
Dansken1959 Svart 22.August.2022 Link til dette innlegget Svart 22.August.2022 Er det Suzuki mafian? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22.August.2022 Link til dette innlegget Svart 22.August.2022 Rolfbåtmann skrev 48 minutter siden: Er ikke de dyre? Nye, så koster de fra 10-12 til nesten så mye du vil. Men brukt, kan man finne en cmc powerlift med utvendig pumpe for ett par tusenlapper på finn/Facebook. Vinteren er lang, du går mange tilbud i møte Sitér dette innlegget Link to post
Rolfbåtmann Svart 23.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Da skal jeg ha et øye åpent. Men resten av sesongen holder vel en vanlig DIY jackplate? Har sett endel YouTube videoer og hadde laga noe likt på gamle båten, bare ikke like mye løft Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Rolfbåtmann skrev for 1 time siden: Da skal jeg ha et øye åpent. Men resten av sesongen holder vel en vanlig DIY jackplate? Har sett endel YouTube videoer og hadde laga noe likt på gamle båten, bare ikke like mye løft Her er det sprell ny og billig LIFT/HEIS https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=116338824 Sitér dette innlegget Link to post
Rolfbåtmann Svart 24.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2022 Grønngylt skrev for 16 timer siden: Her er det sprell ny og billig LIFT/HEIS https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=116338824 Hadde ikke egt lyst og legge inn 5.500 nå. Skal kjøpe forgasser og ny kontrollboks/kabler også? Sitér dette innlegget Link to post
Rolfbåtmann Svart 27.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2022 Laga en slags jackplate/brakett idag og den virker fin, kan poste bilder imorgen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.