Jump to content

Hvordan løsner/tar man ut taklamper på Antares modellene.

Rune.f

Recommended Posts

Har en 2019/20 Antares 6 med taklamper som har 3 trinns "fingertupp" justering, har prøvd å pirke ut/ned taklampene, har prøvd å ta i det jeg tør med eggen på en kniv, som er det eneste jeg får mellom lampe og taket men er redd de sprikker, det er jo f..... ikke noen logisk lås/klips eller kant på dem, idiotisk design !! må jo være mulig å ta de ut uten å være den som bygde båten :headbang:

Noen som vet ?

20220611_203041.jpg

du kan knipse de av med en skrutrekker. Men på noen lamper har de brukt tec7, eller annet lim, fra fabrikk og da er det i praksis umulig at de de sprekker er min erfaring. de er utrolig porøse..

Vill nesten vurdert nye lamper og bare gjort et forsøk å bryte de opp om du har et viktig oppdrag der oppe..

• 2 uker senere...

Oppdatering på problemet...

-Problemet med å få ned lampene er løst, ikke ! prøv å få av pynte/yttre ringen på lampen for å komme til skruene ved å vippe den løs fra ytterkant som logisk er da strammes låseclipsene mere, sett inn ett veldig lite flatjærn mellom lampen å innsiden av pynte ringen, da løser klipsene ut :))

Kan være kjekt å vite da en lampe koster en 1000lapp.

20220909_181029.jpg

Rune.f skrev for 2 timer siden:

Oppdatering på problemet...

-Problemet med å få ned lampene er løst, ikke ! prøv å få av pynte/yttre ringen på lampen for å komme til skruene ved å vippe den løs fra ytterkant som logisk er da strammes låseclipsene mere, sett inn ett veldig lite flatjærn mellom lampen å innsiden av pynte ringen, da løser klipsene ut :))

Kan være kjekt å vite da en lampe koster en 1000lapp.

Biltema har de samme ledlampene.

3-trinns fingertuppjustering.

Størrelser fra Ø 75 til Ø 180 mm.

Pris etter størrelse fra 179,- til 349 kr.

Pynteringen er riktignok ikke hvit men sølvfarget. Ordnes enkelt med spraylakk. 

Jeg har selv en av de fra Biltema, ca 50cm fra VHF-radioen (som også er montert i taket). 

Ledningen fra antenna til radioen passerer ca. 20cm fra lampa.

Null forstyrrelser på radioen, og ingen problemer med at ting slår seg av og på.

Bildet viser den aller minste Biltemalampa, og pynteringen er derfor bredere i forhold til størrelsen på glasset enn lampa på ditt bilde.

Punktet hvor man setter fingeren for justering synes ikke, da lampa er tent.

Led.JPG

Redigert av Jannmar (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...