Jump to content

Edit History

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de fortløpende lagrer all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. Og motsatt, andre fartøy får opp det du har lagret og ingenting annet. 

 

 

Edit:

Bilder etc på Marintraffic kan alle legge inn og de sorteres på MMSI. "Mange" har en hobby med å ta bilder av fartøy og legge ut på sånne tjenster. Vil du bli kvitt dem må du evt rapportere dem som upassende eller noe sånt med en saklig begrunnelse. Men du må forholde deg til at sporingstjenestene forholder seg kun til fartøyet som et objekt (MMSI), vilkårlig eier- eller navnebytte. Hvis du ønsker å endre opplysninger utover mottatt AIS-data (hjemmehavn, telefonnummer til eier etc) kan hvem som helst med brukerkonto gå inn på fartøyet og gjøre det som en hvilken som helst annen wiki.

 

 

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de fortløpende lagrer all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. Og motsatt, andre fartøy får opp det du har lagret og ingenting annet. 

 

 

Edit:

Bilder etc på Marintraffic kan alle legge inn og de sorteres på MMSI. "Mange" har en hobby med å ta bilder av fartøy og legge ut på sånne tjenster. Vil du bli kvitt dem må du evt rapportere dem som upassende eller noe sånt med en saklig begrunnelse. Men du må forholde deg til at sporingstjenestene forholder seg kun til fartøyet som et objekt (MMSI), vilkårlig eier- eller navnebytte. Hvis du ønsker å endre opplysninger utover mottatt AIS-data (hjemmehavn, telefonnummer til eier etc) kan hvem som helst med brukerkonto gå inn på fartøyet og gjøre det som en hvilken som helst annen wiki.

 

 

Edit II:

Ser ut til at det ordnet seg om det var rett båt jeg fant?

image.png.e136657e66b8f0842c65623e8e4dcb9b.png

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de fortløpende lagrer all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. Og motsatt, andre fartøy får opp det du har lagret og ingenting annet. 

 

 

Edit:

Bilder etc på Marintraffic kan alle legge inn og de sorteres på MMSI. "Mange" har en hobby med å ta bilder av fartøy og legge ut på sånne tjenster. Vil du bli kvitt dem må du evt rapportere dem som upassende eller noe sånt med en saklig begrunnelse. Men du må forholde deg til at sporingstjenestene forholder seg kun til fartøyet som et objekt (MMSI), vilkårlig eier- eller navnebytte. Hvis du ønsker å endre opplysninger utover mottatt AIS-data (hjemmehavn, telefonnummer til eier etc) kan hvem som helst med brukerkonto gå inn på fartøyet og gjøre det som en hvilken som helst annen wiki.

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de fortløpende lagrer all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. Og motsatt, andre fartøy får opp det du har lagret og ingenting annet. 

 

 

Edit:

Bilder etc på Marintraffic kan alle legge inn og de sorteres på MMSI. "Mange" har en hobby med å ta bilder av fartøy og legge ut på sånne tjenster. Vil du bli kvitt dem må du evt rapportere dem som upassende eller noe sånt med en saklig begrunnelse. Men du må forholde deg til at sporingstjenestene forholder seg kun til fartøyet (MMSI) vilkårlig eier- eller navnebytte. 

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de fortløpende lagrer all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. Og motsatt, andre fartøy får opp det du har lagret og ingenting annet. Har du ikke endret dine egne innstillinger seiler du enda som glory days. 

 

 

Edit:

Bilder etc på Marintraffic kan alle legge inn og de sorteres på MMSI. "Mange" har en hobby med å ta bilder av fartøy og legge ut på sånne tjenster. Vil du bli kvitt dem må du evt rapportere dem som upassende eller noe sånt med en saklig begrunnelse. Men du må forholde deg til at sporingstjenestene forholder seg kun til fartøyet (MMSI) vilkårlig eier- eller navnebytte. 

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de fortløpende lagrer all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. 

 

 

Edit:

Bilder etc på Marintraffic kan alle legge inn og de sorteres på MMSI. "Mange" har en hobby med å ta bilder av fartøy og legge ut på sånne tjenster. Vil du bli kvitt dem må du evt rapportere dem som upassende eller noe sånt med en saklig begrunnelse. Men du må forholde deg til at sporingstjenestene forholder seg kun til fartøyet (MMSI) vilkårlig eier- eller navnebytte. 

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de fortløpende lagrer all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. 

 

 

Edit:

Bilder etc på Marintraffic kan alle legge inn og de sorteres på MMSI. "Mange" har en hobby med å ta bilder av fartøy og legge ut på sånne tjenster. Vil du bli kvitt dem må du evt rapportere dem som upassende eller noe sånt med en saklig begrunnelse. 

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de fortløpende lagrer all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. 

 

 

Edit:

Bilder etc på Marintraffic kan alle legge inn og de sorteres på MMSI. "Mange" har en hobby med å ta bilder av fartøy og legge ut på sånne tjenster. 

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de fortløpende lagrer all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. 

LM 9725

LM 9725

Telenor har ingen ting å gjøre med Marintraffic og lignende. Telenor administrer et offentlig registrer over eierskap til MMSI-nummer og radiolisens. Men det skjer ingen oppdatering eller automatisk datautveksling fra Telenor til nettjenester som driver skipssporing. 

 

På din ais-enhet kan du endre alle data unntatt MMSI. Måten å oppdatere skipssporere er å lagre nye skipsdata (navn) i innstillinger på din ais-enhet, og så sende ais-data i et område som har dekning for ønsket tjenste (all fartøysdata er inkludert i utsendt ais-meldinger). Sporingstjenestene er så enkle at de lager fortløpende lager all mottatt data sortert på MMSI. Hvis de oppdager endring i fartøysdata så oppdaterer de sine oppføringer automatisk og gjerne fører navn over i navnehistorikk. 

 

Dette er helt likt hvordan du mottar ais-data fra andre fartøy, du får vist data de har lagret i sine sendere og er ingen oppslag mot noe som helst register. 



×
×
  • Create New...