Jump to content

Hva er normal høyde på sittebenk i båt

Okkaby

Recommended Posts

Okkaby skrev for 8 timer siden:

Hva er normal høyde på sitte benk i salong på båt?

Er det 40-45-50cm plus evt puter?

Det kommer mye an på hvor stor båt det er. Har ikke målt, men tror nok at  det er endel høyere benk bak i 19-foteren enn i 15-foteren min.

Kan muligens ikke kalle det salong i så små båter selv om man jo kan sitte flere der uten å måtte se ryggen på hverandre, men hvertfall sittebenk, slik det står i overskriften.

Var det jeg også mente. De er nå 45 om jeg ikke husker feil. Med puter opp på, så blir det mitt vel høyt syns jeg. Bordsøyle er i høyeste posisjon, og jeg føler en sitter med kneene for nærme bord.

Siden jeg skal legge nye dørk i vinter, å da lager luke system til motor på samme måte som Scand Baltic med dobbelt luker. Så vil jeg tilpasse benk høyde i samme operasjon.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Tenker du å lage de nederste platene slik at de er avkoplet? Altså hviler på gummioppheng eller på skum? Slik at de stopper lyd ekstra godt?

Jeg la på ett lag med butylplater, og så ett lag 20 mm open cell dempeskum. Samt sørget for at alle hull og sprekker ble tettet igjen med det samme. Dette hjalp mye med støyreduksjon fra mitt motorrom. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Har tettet godt på.alle sider. Men er opp gjennom lukene støyen kommer. Nye motor er noe høgere enn gamle. Så ligger helt opp til lukene nå.

Men tenker noen 5mm plater med butyl(samme som du kjøpte, da jeg en a har igjen av de) så 30 eller 50mm plater av typen fra BT. Så butyl å 30mm på undersiden av dørk plater/luker.

De nederste vil vile med skumplatene på vinkler langs begge sider, som er festet til eksisterende aluprofiler.

Da vil det bli ganske så tett tenker jeg.

Scand har jo sådan dobbelt system.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...