Matbåt Startet 23.August.2022 Link til dette innlegget Startet 23.August.2022 Jeg har en yamaha fmh 9,9 som er motert opp med en styrekonsoll. En kompes av meg hadde akkurat kjøpt seg båt med samme motor men da jeg så på gassen sto den motsatt i forhold til min. Er det noen som vet hvilken vag som er riktig? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Matbåt skrev 56 minutter siden: En kompes av meg hadde akkurat kjøpt seg båt med samme motor men da jeg så på gassen sto den motsatt i forhold til min. Bildene er vel kliss like..? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Det har vel med type konsoll å gjøre antar jeg. Om den dytter eller drar wire når man gasser... Hvis den dytter så må hendel stå nedover, og hvis den drar må den stå oppover? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sinvano Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Tror den som står oppover skal peke nedover. Sitér dette innlegget Link to post
Matbåt Svart 23.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Grand Banks jr skrev 6 minutter siden: Det har vel med type konsoll å gjøre antar jeg. Om den dytter eller drar wire når man gasser... Hvis den dytter så må hendel stå nedover, og hvis den drar må den stå oppover? Ja, jeg tror det er det. siden min kabel dytter og kompisen min sin drar. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Vel, begges motorer/fjernstyring både drar og dytter - avhengig av om du gir mer gass eller mindre gass... Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 @alfaalfa, fra utgangspunktet. Noen konsoller dytter fra tomgang og oppover, mens andre drar. Mange kan i begge veier avhengig av hvordan konsoll monteres. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Girvelger derimot kan både dytte og dra fra nullpunktet (fri) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sinvano Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Matbåt skrev for 3 timer siden: Ja, jeg tror det er det. siden min kabel dytter og kompisen min sin drar. Da skal det kanskje være ulikt siden dere har ulik kontrollboks. Så da er vel begge riktig i forhold til deres motorer.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.