bellen Startet 25.August.2022 Link til dette innlegget Startet 25.August.2022 Har en StarPowr 7,3 IDI-motor der ene ventildekselet hadde rustet hull, dette ventildekselet har oljepåfyllingsstussen gjennom dekselet. Jeg har fått tak i nytt ventildeksel fra en bil med samme motor, men dette dekselet har ingen oljepåfylling. Påfyllingsstussen er falset fast i dekselet, så det ser ikke ut som det er mulig å fjerne det fra det gamle og montere i det nye dekselet uten å ødelegge dette. Er det mulig å kjøpe løse påfyllingsstusser som kan monteres på det nye dekselet? Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 31.August.2022 Link til dette innlegget Svart 31.August.2022 Om du kan holde på med annet vedlikehold samtidig som du fyller olje (les: om du har god tid) så kan du selvfølgelig fylle gjennom peilepinnehullet ved hjelp av en liten slange og hevertprinsippet. Med en liten pumpe går det litt raskere. Eller så kan du selvfølgelig lage et hull og sveise på en stuss. https://www.ebay.com/itm/133977153088? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 31.August.2022 Link til dette innlegget Svart 31.August.2022 Bytter olje med tannhjulspumpe, suger ut 24liter olje på ca 20min, kan reverseres, så vil bruke noe lenger tid på fylling av kald olje. Disse revererbare pumpene selges på feks Maritim mfl. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 31.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2022 Førstefender skrev 1 time siden: Bytter olje med tannhjulspumpe, suger ut 24liter olje på ca 20min, kan reverseres Jeg tømmer 10 liter olje med vacuumsuger via peilepinnehullet. Å bruke pumpe er enkelt og forårsaker stort sett lite søl, men jeg vil også ha mulighet å fylle med kanne direkte i motoren. X10an skrev for 1 time siden: Eller så kan du selvfølgelig lage et hull og sveise på en stuss. https://www.ebay.com/itm/133977153088? Perfekt!! Det var noe slikt jeg var ute etter Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 31.August.2022 Link til dette innlegget Svart 31.August.2022 Det finnes noen som vel er "beregnet" for hydraulikktanker som har en flens som kan skrus fast. Vet ikke om du finner en størrelse som passer. Hør med Tess, Hydroscand eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 31.August.2022 Link til dette innlegget Svart 31.August.2022 bellen skrev On 25.8.2022 at 19.30: Jeg har fått tak i nytt ventildeksel fra en bil med samme motor, men dette dekselet har ingen oljepåfylling. Hva med å få tak i det andre dekslet? Regner med att også bilmotoren har ventildeksel med olje påfylling på en av toppene. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 31.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2022 pipe skrev for 1 time siden: Hva med å få tak i det andre dekslet? Regner med att også bilmotoren har ventildeksel med olje påfylling på en av toppene. Har begge. Nei, bilene som denne motoren står i har ikke oljepåfyllingen gjennom ventildekselet. Dei har et rør som går inn i blokken i forkant av motoren, men på motorene som er marinisert, så står varmeveksler og ladeluftkjøler i veien for denne påfyllingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.