Jump to content

Mulig å kjøpe "universal" oljepåfyllingsstuss for montering på ventildeksel?

bellen

Recommended Posts

Har en StarPowr 7,3 IDI-motor der ene ventildekselet hadde rustet hull, dette ventildekselet har oljepåfyllingsstussen gjennom dekselet. Jeg har fått tak i nytt ventildeksel fra en bil med samme motor, men dette dekselet har ingen oljepåfylling. Påfyllingsstussen er falset fast i dekselet, så det ser ikke ut som det er mulig å fjerne det fra det gamle og montere i det nye dekselet uten å ødelegge dette. Er det mulig å kjøpe løse påfyllingsstusser som kan monteres på det nye dekselet?

Førstefender skrev 1 time siden:

Bytter olje med tannhjulspumpe, suger ut 24liter olje på ca 20min, kan reverseres

Jeg tømmer 10 liter olje med vacuumsuger via peilepinnehullet. Å bruke pumpe er enkelt og forårsaker stort sett lite søl, men jeg vil også ha mulighet å fylle med kanne direkte i motoren.

X10an skrev for 1 time siden:

Eller så kan du selvfølgelig lage et hull og sveise på en stuss. 

https://www.ebay.com/itm/133977153088?

Perfekt!! Det var noe slikt jeg var ute etter :thumbsup:

bellen skrev On 25.8.2022 at 19.30:

Jeg har fått tak i nytt ventildeksel fra en bil med samme motor, men dette dekselet har ingen oljepåfylling.

Hva med å få tak i det andre dekslet?
Regner med att også bilmotoren har ventildeksel med olje påfylling på en av toppene.

pipe skrev for 1 time siden:

Hva med å få tak i det andre dekslet?
Regner med att også bilmotoren har ventildeksel med olje påfylling på en av toppene.

Har begge. Nei, bilene som denne motoren står i har ikke oljepåfyllingen gjennom ventildekselet. Dei har et rør som går inn i blokken i forkant av motoren, men på motorene som er marinisert, så står varmeveksler og ladeluftkjøler i veien for denne påfyllingen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...