code- Startet 26.August.2022 Link til dette innlegget Startet 26.August.2022 Holder på å bytte cockpit dør, denne er bare en enkel plate, 12 mm mener jeg. Glassfiberen på den gamle har delaminert fra treverket under, og kantene ser ut til å være helt ubeskyttet. Om det noensinne har vært noe form for beskyttelse på vet jeg ikke, men jeg ser nå dette problemet flere steder på overbygget. Hvordan kan jeg unngå at det samme skjer igjen? Jeg forsøkte å brette glassfiberduken over kantene, men det ble jo bare elendighet. Trenger jeg å nevne at jeg aldri har glasset annet enn rette flater? Holder det å bare klaske på noen ekstra lag med lamineringsepoksy på kantene og ferdig med det? Skal jeg forsøke å kutte noen 12 mm strimler for å forsterke? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 26.August.2022 Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 Du må lage kanten som en radius. Bruk tynn duk I bredde på 10 cm. Biltema har. Støtt opp plata så du får rullet på begge sider . Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
code- Svart 26.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 (redigert) Ser der, jeg var ikke klar over at biltema strimler var lettere enn duken, 165 kontra 300 g/m² Er det tynt nok til å brette over såpass liten radius? Mulig jeg kan klipse den fast på noe vis mens den herder Redigert 26.August.2022 av code- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 26.August.2022 Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 Ikke problem om du freser eller høvler plate kanten rund. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.