HiWard Startet 26.August.2022 Link til dette innlegget Startet 26.August.2022 Er det noen som har erfaring med drivstoffmålere med NMEA? Da mener jeg disse som måler flow/forbruk, ikke nivå i tank. Min VP 5.7 GXI-H oppgir ikke forbruk via NMEA, noe jeg savner fra tidligere båt. Jeg ser både Garmin, Lowrance og Simrad har noen målere man setter inline på drivstoffslangen, men de er så billige (målt i båtpenger) at jeg blir mistenksom og lurer på om det er noe å samle på. Hvor nøyaktige er de? Hvor solide er de? Problemer med lekkasje? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
abbor Svart 27.August.2022 Link til dette innlegget Svart 27.August.2022 Nå er jeg lykkelig uvitende om innenbordsmotorer og har tenkt å la det forbli slik, men hvis det bare er tilførsel og ingen retur så vil drivstoffmålerene du nevner fungere fint. Kjenner til Lowrance og Simrad sine, som er akkurat samme produkt, de er nøyaktige og jeg har ikke hørt om noen problemer med pålitelighet eller lekkasjer. Du vil trenge en plotter fra Lowrance eller Simrad for å kalibrere sensoren. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 27.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2022 (redigert) abbor skrev 49 minutter siden: Nå er jeg lykkelig uvitende om innenbordsmotorer og har tenkt å la det forbli slik, men hvis det bare er tilførsel og ingen retur så vil drivstoffmålerene du nevner fungere fint. Jeg lever i utakt med tidens ånd og kjører V8 bensin ? Uten retur. abbor skrev 49 minutter siden: Kjenner til Lowrance og Simrad sine, som er akkurat samme produkt, de er nøyaktige og jeg har ikke hørt om noen problemer med pålitelighet eller lekkasjer. Du vil trenge en plotter fra Lowrance eller Simrad for å kalibrere sensoren. Takk, det visste jeg ikke. Jeg har plotter fra Raymarine, så da utgår disse. Hva er det som må kalibreres? Redigert 27.August.2022 av HiWard (see edit history) Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
abbor Svart 27.August.2022 Link til dette innlegget Svart 27.August.2022 Mengden av drivstoff som går gjennom sensoren. Du fyller opp tanken og så bruker du opp minimum en kvart tank og så fyller du opp igjen. Basert på dette kan sensoren kalibreres. Det anbefales å fylle på samme pumpe begge ganger. Jeg vet ikke hvor nøyaktig fabrikkalibreringen er da mine kontakter stort sett bruker Lowrance og Simrad og dermed kalibrerer sensoren. Etter et raskt søk ser jeg at det er flere som bruker Lowrance og Simrad sine sensorer sammen med Raymarine Axiom så det kan tyde på at fabrikkalibreringen er rimelig bra. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 28.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2022 Takk for info! Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
abbor Svart 28.August.2022 Link til dette innlegget Svart 28.August.2022 Det var nettopp en post på The Hull Truth forum der det var en som skrev at Lowrance sensoren fungerte bra med fabrikkalibrering for han Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.