Jump to content

Fjernkontroll til Ilas ankervinsj fungerer ikke, kan den erstattes av noe annet?

hawthorne

Recommended Posts

Har en Ilas fjernkontroll av denne typen (bildet fra nettet). Den har sluttet å fungere, og jeg tror ikke det er batteriet (byttet for 12md siden, og ikke mye brukt). Eneste som skjer nå, er at det kommer en kontinuerlig "tikkelyd". Regner med at dette er ganske enkle saker, er det andre typer fjernkontroller jeg kan erstatte den med? Bruker bare den ene "Out/Inn" + "Power":

w900h1200.jpg.f6a18ad3435bbf2c5ce77b3866e0cf17.jpg

Nettbåt har et fjernkontrollsett, 400 i, som kan brukes på Ilas. Jeg hadde selv en fjernkontroll til Ilas vinsjen min som jeg ikke fikk til å fungere. Kjøpte dette settet og det fungerer. Minuset er at det er at det er en liten forsinkelse i systemet slik at vinsjen ikke reagerer momentant på fjernkontrollen. En må passe på dette slik at vinsjen ikke drar ankeret for hardt til på slutten når ankeret er oppe.

Sendte forøvrig en epost til produsenten (tror de har byttet produsent/leverandør noen ganger), og de svarte faktisk kjapt. Kunne sende den inn, så skulle de ta en titt. vinsjkompaniet.no

Uansett hadde det vært ok med en ekstra. Når man først er vant med fjernkontroll på vinsjen er det så fantastisk digg.

Redigert av hawthorne (see edit history)

Ja, jeg kunne ikke tenke meg vinsj uten fjernkontroll igjen...

Ser overhodet ikke vinsjen fra styreposisjon og jeg må helt bak, bak akterkabin, for å se vinsjen. 

Samt er digg å løpe på land med tau og fjernkontroll, og der kunne styre hvor mye drag aktertauet skal ha. 

Jeg står også på land og kjører ankeret fast. Følger med på rykkdemperne på tauene for å se belastning på ankertau. 

Fjernkontroll er rett og slett blitt et viktig verktøy :yesnod:

Håper du får din på stell fort!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...