handalen Startet 29.August.2022 Link til dette innlegget Startet 29.August.2022 Hei jeg har en Volvo Penta 5.8 1996 58FCPNCA Sliter med å finne temperatur sensoren da måleren i dashbordet har sluttet å virke. har funnet den ene som er på motoren men denne er en del av S.L.O.W systemet (limp mode) på motoren. leser på ulike amerikanske forum noen sier den skal ha en leder og noen sier 2. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.August.2022 Link til dette innlegget Svart 29.August.2022 Den sitter vel på toppen av motoren i nærheten av termostaten slik den gjør på alle cevy 5,7l motorer. Er nok bare en ledning på den men mulig du kan ha alarm på for høyt vanntemp da kan den ha flere men har sett noen slike motorer opp i gjennom uten å ha sett ett slikt system. Tør jeg å gjette att ledningen er blå? Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 30.August.2022 Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Jeg har riktignok 4,3 V6 fra -94, men det er jo i utgangspunktet samme motor bare med 2 sylindre mindre. Der sitter tempføler på termostathuset, og ledning er beige/blå eller beige/sort. Sitér dette innlegget Link to post
handalen Svart 30.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Har 2 enkelt tråd sensorer en rett bakom temp huset og en i blokken under temp huset. har nå koblet ledning rett på temp måleren i dashbordet finner igjen lederen i motor kontakten men ikke mot noen av de nevnte sensorene. https://www.crowleymarine.com/johnson-evinrude/parts/56696.cfm?mdl=KCNMZK kan det stemme at del 47 på denne linken er det jeg leter etter ? Sitér dette innlegget Link to post
handalen Svart 30.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Da er den funnet gjemte seg i sirkulasjons pumpen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.