mariner86 Startet 30.August.2022 Link til dette innlegget Startet 30.August.2022 Har nettopp byttet impeller og simmeringer på min gode gamle Mariner motor fra 1986. Alt vel, men når jeg setter på underdelen virker det som at den stangen som setter motor i gear, er for lang. Dvs at viss jeg ikke kobler overføringstanga sammen, kan jeg sette på de 6 skruene som holder øvre og nedre del sammen, men gjør jeg det, går det overhode ikke å sette sammen. Hva i all verden gjør jeg feil, håper noen kan hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.August.2022 Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Du må sette overdelen i riktig girposisjon. Sitér dette innlegget Link to post
mariner86 Svart 30.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Hva er riktig girposisjon? Forover, revers eller fri? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 30.August.2022 Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Samma det vel, bare det er likt oppe og nede ? Sitér dette innlegget Link to post
mariner86 Svart 30.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Har forsøkt å dra overføringsstang OPP og girspake på motor forover sånn at den også går opp, men ikke f :-( Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 30.August.2022 Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Jeg kjenner ikke akkurat disse motorene, men på mindre motorer sitter det en tapp i innerste ende av propellaksling. Hvis denne ikke er skikkelig inni, får du ikke girstangen langt nok ned i UV-huset. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.August.2022 Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Har du koblet fra kontroller kabler? De vil sperre om du har kontrollboks montert. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.August.2022 Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Skrotnisse skrev On 30.8.2022 at 9.38: Jeg kjenner ikke akkurat disse motorene Vis hele sitatet Denne er vel "Yamaha" Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 30.August.2022 Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 Gamling med dårlig rygg, sluttet med motorer over 25 hk for leeeenge siden..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.