Jump to content

Fjerne Shipolin?

Napoli

Recommended Posts

Hulda skrev 35 minutter siden:

På en kravellbygget krysser ville jeg brukt varmepistol og skrape/sparkelspade.

Jeg kan kanskje nevne at dette er en Ibiza 19 sport ? Fortsatt varmepistol og skrape?

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Er det forresten mulig å pusse flatt og legge to-komponent DeJissel oppå?? Eventuelt med en primer i mellom? I så fall hvilken primer?

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

jeg kjenner ikke shipolin men har litt erfaring med å lakkere ukompatibel lakk. Lakkér som du pleier og det koker med én gang. Men om du legger så tynne strøk du klarer så går det bra. Etterhvert kan du (hvis du er modig) øke tykkelsen på strøkene. Så langt er min erfaring at det sitter så lenge grunnarbeidet ellers er bra og du klarer å forhindre at malinga under bobler opp.

Jeg har sett samme teknikk brukt med "vanlig" maling (ikke lakk) som var ukompatibel, og det gikk bra.

Å fjerne gammel maling er en drittjobb som jeg helst hopper over hvis jeg kan. Om den ikke sitter skikkelig fast må den jo likevel av. Men sitter den fast så ville jeg prøvd å la den sitte og lagt noe penere oppå.

Redigert av AMelbye (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...