Saar Startet 31.August.2022 Del på Facebook Startet 31.August.2022 (redigert) Jeg har en eldre Yanmar 1GM som sitter i ei lita snekke. Uten belastning går motoren pent og uten ulyder, men når jeg setter den i gir fremover så kommer det en slags tikkelyd og fremdriften blir dårligere (det virker som noe glipper). Dette er ikke konstant, men har tiltatt på de få turene jeg har tatt i år. Jeg har kjent på girveksleren på kassa og det virker som den er skikkelig i gir. Har også kjent på propellakslingen og den snurrer lett når den ikke er i gir. Noen som har et tips? Redigert 31.August.2022 av Saar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 31.August.2022 Del på Facebook Svart 31.August.2022 Har du sjekket at propellakslingen ikke er løs fra klemflensen? Sitér dette innlegget Link to post
Saar Svart 31.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2022 (redigert) Sitter dønn fast kjennes det ut som. Redigert 31.August.2022 av Saar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 1.September.2022 Del på Facebook Svart 1.September.2022 Er det tilstrekkelig med olje på gearet da? Sitér dette innlegget Link to post
Saar Svart 7.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2023 Årsaken ble funnet i sommer. Eksosventilen var brent og rusten så det ble dårlig kompresjon og til slutt startet den ikke. Tikkingen kan ha vært fra eksosventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.