Tom Rør Startet 1.September.2022 Link til dette innlegget Startet 1.September.2022 Noen venner har et Lombardini LMG 4000 aggregat. Aggregatet starter men stopper etter 5 sekunder. Da kommer det fail i displayet. Har sjekket at impeller er ok. Sjekket oljetrykk. Sjekket føler eksos. Sjekket at kondensator ikke har svellet. Noen som vet om andre ting som kan gi denne melding? Eller andre ting som kan sjekkes? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 1.September.2022 Link til dette innlegget Svart 1.September.2022 Oljetrykksensor ok? En ting er at der ER oljetrykk men vet elektronikken det? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Lykke IV Svart 1.September.2022 Link til dette innlegget Svart 1.September.2022 Hei. Jeg har prøvd å bytte oljetrykksmåler men det hjalp ikke. Er det noe annet jeg kan gjøre for å sjekke at elektronikken vet at det er oljetrykk? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 1.September.2022 Link til dette innlegget Svart 1.September.2022 Kjenner ikke akkurat det aggregatet,men har jobbet i mange år med mange typer ingen av de vil gi alarm eller temp el.lignene alarmer etter kun 5 sek,alle alarmer har forsinkelse slik at generator skal komme i gang.Eneste som kan gi alarm er sensoren på turtallet som kan gi fail to start alså at elektronikken ser at motoren har 1500 /3000 rpm. Sitér dette innlegget Link to post
Lykke IV Svart 1.September.2022 Link til dette innlegget Svart 1.September.2022 Takk for svar. Vet du hvordan jeg finner sensoren til turtallet? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 1.September.2022 Link til dette innlegget Svart 1.September.2022 Lykke IV skrev 1 minutt siden: Vet du hvordan jeg finner sensoren til turtallet? Som regel vekselstrømmen fra generatoren. Selv uten magnetisering så kommer der nok spenning til å sense turtallet. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Tor Arild Svart 4.September.2022 Link til dette innlegget Svart 4.September.2022 Hadde samme feil, og til meg var det føler for eksostemperetur som var feilet. Gikk faktisk greit å kjøre med sensor frakoblet inntil jeg fikk ny. Hadde selvfølgelig sjekket at ikke annet var feil, og sjekket varme med ir-temp når det gikk for å sjekke at det ikke var andre feil. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Lykke IV Svart 4.September.2022 Link til dette innlegget Svart 4.September.2022 Takk for svar men har nylig byttet denne. Prøvde å koble den fra men det hjalp ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.