Jump to content

Lombardini aggregat stopper. Er det noen som kan noe om disse maskinene?

Tom Rør

Recommended Posts

Noen venner  har et Lombardini LMG 4000 aggregat. Aggregatet starter men stopper etter 5 sekunder. Da kommer det fail i displayet. Har sjekket at impeller er ok. Sjekket oljetrykk. Sjekket føler eksos. Sjekket at kondensator ikke har svellet. Noen som vet om andre ting som kan gi denne melding? Eller andre ting som kan sjekkes?

Oljetrykksensor ok? En ting er at der ER oljetrykk men vet elektronikken det?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Kjenner ikke akkurat det aggregatet,men har jobbet i mange år med mange typer ingen av de vil gi alarm eller temp el.lignene alarmer etter kun 5 sek,alle alarmer har forsinkelse slik at generator skal komme i gang.Eneste som kan gi alarm er sensoren på turtallet som kan gi fail to start alså at elektronikken ser at motoren har 1500 /3000 rpm. 

Lykke IV skrev 1 minutt siden:

Vet du hvordan jeg finner sensoren til turtallet?

Som regel vekselstrømmen fra generatoren. Selv uten magnetisering så kommer der nok spenning til å sense turtallet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Hadde samme feil, og til meg var det føler for eksostemperetur som var feilet. Gikk faktisk greit å kjøre med sensor frakoblet inntil jeg fikk ny. 

Hadde selvfølgelig sjekket at ikke annet var feil, og sjekket varme med ir-temp når det gikk for å sjekke at det ikke var andre feil. 

Mvh

Tor Arild

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...