Jump to content

Kalesje til Fairline Targa i Vestfold?

marvin

Recommended Posts

Har vært hos han, følte at han ikke hadde erfaring med den type båt med kalesjer å gjøre.

Men et sted jeg var kunne de vise med bilder, forklarte meg detaljer og servicen var topp.

Det var hos Arvid Thoresen Båtkalesjer as i Tønsberg var hyggelige.

Prisen var ikke avskrekkende synnes jeg.

Men er det andre som har erfaringer med andre..

Hva mener du thor?

Jeg fikk sydd til en princess kalesje av Thoresen i Tønsberg og jeg var meget godt fornøyd med dette firmaet de hadde sydd til min båttype før,og kunne vise referanser. Veldig positive å utføre en bra arbeide var de.

Men nå har jeg solgt båten.

Men hvis neste båt trenger en ny båtkalesje så er valget Arvid Thoresen båtkalesjer as i Tønsberg

til opplysning har egen hjemmeside, der får du et innblikk.

www.arvidthoresenbaatkalesjer.no

Hilsen en fornøyd kunde

Redigert av ulrik (see edit history)

Hei thor

Vet ikke hva det er men som du ser er jeg ny her ...

Har sett litt rundt her, jeg har jo brukt Thoresen en del ganger og vært fornøyd med han ,men ser jo at han

blir diskriminert her en del hvorfor blir han det?

Han utført et glimrende arbeid, med referanser og det blir meget bra det han utfører.

prisen har ikke vært for høy eller, synes jeg.

Arvid thoresen Båtkalesjer skredder syr båtkalesjer etter kundens ønske, har ikke maler.

Thor prøv Thoresen du også hils ifra svein med princess båten med rødkalesje.

Hilsen en fornøyd kunde.

Skal ikke legge meg opp i hvorvidt Thoresen er bra eller ei for mye, men ryktet han slitet først og frems med i Tænsberg-området er ikke kvalitet men pris, slik jeg har forstått det. Jeg er, som kanskje har vist seg gjennom tidligere innlegg, ikke svært erfaren båtmann, men har en krets rundt meg med mye erfaring. Ankepunktet til disse er pris, ikke kvalitet hos Thoresen. Har for øyeblikket kalesjen min til vask hos Hos Thoresen (jada jeg er lat), men avventer resultatet før jeg vil dømme.

thor, hva er dine negative erfaringer med Thoresen (gjerne IM om du vil, for jeg er oppriktig interessert i alt som kan gi meg god info om (u)flinke folk).

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Etter å ha sett et par av jobbene til Arvid Thoresen som var MEGET bra utført, tok jeg kontakt i høst for å forhøre meg på pris. Det viste seg at prisnivået også var MEGET høyt, faktisk 15000,- over hva konkurrentene tok for samme jobben. Det viste seg etterhvert at forhandler du litt med andre produsenter kan du få lagt inn de samme løsningene og detaljene som Thoresen leverer som standard. Poenget er at du må vite hva du skal ha, og stille krav. Med utgangspunkt i at en kallesje er en kallesje kommer du ikke langt. Da får du "billigste" løsning, men kanskje ikke billigste pris?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hei igjen ..

Du Thor, røed syr ikke båtkalesjer som var en gang for 10 år siden i samme lokalet, det har jeg hørt ifra

en kamerat som har brukt Thoresen i all sin tid.

En annen kamerat fikk sydd en kalesje til en nidelv 24 og han betalte 11 000,- for en skreddersydd kalesje med en del løsninger.

Det som REM sier er vel erfaringen til Thoresen som vet hva en sånt arbeid går utpå.

Han nevnte at arbeidet var MEGET fint utført, det var jo positivt.

Thoresen har jo erfaring med princess og denne type båter med targa og flybridge.

De som gir lavere priser vet vel ikke omfanget av arbeidet med hensyn av tiden som brukes.

et firma idag har jo fra 500,- pr time????

Vet ikke hvor dere arbeider, men hva har deres arbeids plass pr. time???????

Thor vil gjerne vite hva som er negativt med Thoresen, det samme som Fram ville.

Hilsen en fornøyd kunde.

hei thor og W

hva med prisen til KAMA ,som du er så opphengt av?????

og hva med prisen på nidelven som thoresen leverte for 11000,-????

Rykte av Thoresen er også meget bra en viss likhet mellom pris og kvalitet må det jo være ellers synes jeg tanke gangen din er rar !!!!!!!

kan tenke meg at du er opp i årene , DE GAMLE FØLGER IKKE MED TIDEN

PRIS NIVÅET STÅR IKKE STILLE . DE DU NEVNER ARBEIDER VEL FOR 150 - 200 PR. TIME????

MENT TIL DE SOM DRIVER FIRMAET.

BESTE HILSEN EN FORNØYD KUNDE

DETTE ER MENT SOM EN ETTERTANKE..

Redigert av ulrik (see edit history)

Nei

men synes det dårlig behandling for i min venne krets så bruker alle Thoresen og er fornøyd med det i utfører.

jeg blir jo litt hjelp som fordi Thoresen har god Service og humøret er på topp og prisene er vel ikke noe å si på når alt er meget bra utført arbeid.

prøv du også, jeg har vel tatt litt av her men synes Thoresen ikke fortenner dette..

hilsen en veldig fornøyd kunde. :flag:

Fikk sydd ny kalesje i 2003 og etter en kort runde endte jeg opp på Vear hos Meyer. God kvalitet flere tusen kroner billigere enn Thoresen. Kama sydde den forrige kalesja for mange år seiden og kvaliteten på den var godt under pari.

Har ikke angret et sekund på valget.

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

hei igjen

ser sånn ut for meg at dere vet om hverandre thor og W på tjøme dere har vel ikke noe

med Salmakeren på mågerøy å gjøre siden dere anbefaller han hele tiden

:flag:

Jada, vi vet om hverandre hvis det er om å gjøre. Det eneste jeg har hatt med salmakeren på Mågerø å gjøre er følgende.

Kjøpt en havnekalesje lagd på mål til min forrige båt. Grei pris, rask levering.

Fikk tilbud på havnekalesje og ny bakvegg til den båten jeg har nå. Feil pris ift malsydd originalkalesje fra HH. Kjøpte derfor ny kalesje med den løsningen jeg ønsket fra HH.

Anbefaler hele tiden? Spørsmålet var "Kalesjemakere i Vestfold..." Kalesjemakeren på Mågerø lager kalesjer på mål, og han er den eneste jeg vet av i nærheten, verre er det ikke.

Når det gjelder mitt første innlegg i denne tråden var det lagt inn slik fordi Marwin hadde en likelydende trå som like gjerne kunne vært løftet opp i stedet for å lage en ny tråd med samme spørsmål.

At mennesker har forkjellig oppfatning av pris og kvalitet er vel ikke uventet, men det er jo ikke alltid at høy pris betyr høy kvalitet.

Det får bli opp til hver enkelt å vurdere hvor man skal gjøre innkjøpene sine, at noen ville valgt annerledes får være så, men det betyr jo ikke at de går i butikken med gåstoler heller.

Hvem salmaker Whistler bruker vet jeg ikke, men jeg bruker Salmakeren på Mågerø. Akkurat nå holder han på med å modifisere kalesja mi og til våren skal han trekke om sittegruppa ute. Hittil i år har han trukket om motorsykkel salen,1 gammel ørelappstol, laget kalesje trekk og sydd kalesje til en Bayliner for meg, men utover det at jeg er kunde der så er det ingen forbindelser på noen måte.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...