Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Hulda skrev for 16 timer siden:

Både i sylinderen og på injektoren. Den skjønner jeg ikke.

Men det var veldig lite rust. I sylinderen kan det ha vært bare en dråpe som lå på stempelringen, og bare på den delen av omkretsen som blir på nedsiden når motoren heller akterover.

Jeg har levert injektorene til kontroll hos Mingen diselverksted i Trøgstad. Der pratet jeg med spesialisten og spurte om han hadde noen formening om rustflekkene på et par av injektorspissene. Han sa det er helt vanlig på båtmotorer som går i sjøluft og ikke noe å bry seg om. Sa han . . .

Dette er bilde av et par av injektorene jeg tok ut forige gang i 2013.

SAM_3487.JPG.5bfe4a92fa6e5017b06827a04cd79369.JPG

Og her er bilde av dem jeg tok ut nå. Faktisk synes jeg ikke det er særlig forskjell. Det som ser ut som rust kan også være etter varme.

IMG_0334.JPG.63861afd6a9d307e7086a8d0fce5f8cf.JPG

NilsPils

NilsPils

Hulda skrev for 15 timer siden:

Både i sylinderen og på injektoren. Den skjønner jeg ikke.

Men det var veldig lite rust. I sylinderen kan det ha vært bare en dråpe som lå på stempelringen, og bare på den delen av omkretsen som blir på nedsiden når motoren heller akterover.

Jeg har levert injektorene til kontroll hos Mingen diselverksted i Trøgstad. Der pratet jeg med spesialisten og spurte om han hadde noen formening om rustflekkene på et par av injektorspissene. Han sa det er helt vanlig med på båtmotorer som går i sjøluft og ikke noe å bry seg om. Sa han . . .

Dette er bilde av et par av injektorene jeg tok ut forige gang i 2013.

SAM_3487.JPG.5bfe4a92fa6e5017b06827a04cd79369.JPG

Og her er bilde av dem jeg tok ut nå. Faktisk synes jeg ikke det er særlig forskjell. Det som ser ut som rust kan også være etter varme.

IMG_0334.JPG.63861afd6a9d307e7086a8d0fce5f8cf.JPG

• Create New...