Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

heiigjen skrev 1 time siden:

Tenker da at det er lurt å skru ut å sjekke/bytte nippel.

Min erfaring er at det ofte er størknet fett mellom fettnippel og utgangshullet mot akselen. Om det ikke smøres på noen år/ tiår... så blir fettet hardt..

En god fettpresse kan produsere mye trykk men det viser seg gang på gang at om kanalen er lang, er det kjørt.

Om du ønsker å sjekke nippelen kan du trykke på kula med noe av hard plast eller mykt metall (messing,kobber, aluminium etc_) har du bevegelse på kula så er det ikke nippelen som er problemet.

 

Trådtittelen din er ikke beskrivende, og skal den være for å følge reglene for posting på Forumet. Om du legger til DPE og hva som er utfordringen, er du innafor ( en trådtittel blir sjeldent for lang ) :thumbsup:

dieselfan

dieselfan

heiigjen skrev 49 minutter siden:

Tenker da at det er lurt å skru ut å sjekke/bytte nippel.

Min erfaring er at det ofte er størknet fett mellom fettnippel og utgangshullet mot akselen. Om det ikke smøres på noen år/ tiår... så blir fettet hardt..

En god fettpresse kan produsere mye trykk men det viser seg gang på gang at om kanalen er lang, er det kjørt.

Om du ønsker å sjekke nippelen kan du trykke på kula med noe av hard plast eller mykt metall (messing,kobber, aluminium etc_) har du bevegelse på kula så er det ikke nippelen som er problemet.

 

Trådtittelen din er ikke beskrivende, og skal den være for å følge reglene for posting på Forumet. Om du legger til DPE og hva som er utfordringen, er du innafor ( en trådtittel blir skjeldent for lang ) :thumbsup:



×
×
  • Create New...