hakonrk Startet 5.September.2022 Del på Facebook Startet 5.September.2022 Har tidligere år hatt båten i vinteropplag på en slipp som hadde egne mekanikere, men det har vært i snitt 7% prisstigning per år siden 2018, og i år fikk jeg nok. Har nå satt båten på krybbe i egen hage, men spørsmålet er hva jeg gjør med servicepunkter jeg ikke har lyst til å gjøre selv. Motoren er en Yamaha F115B påhengsmotor, og jeg trenger ny impeller. Det er vel ikke en lett jobb å gjøre selv pga. at undervannshuset er tungt og veldig mye plunder å få på plass igjen, så jeg vil gjerne sette bort dette pluss noen andre servicepunkter med langt serviceintervall. Er det noen som har tips til flinke mekanikere som tar denne type jobber i Osloområdet? (Jeg bor i Asker.) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 6.September.2022 Del på Facebook Svart 6.September.2022 hakonrk skrev for 9 timer siden: Er det noen som har tips til flinke mekanikere som tar denne type jobber i Osloområdet? (Jeg bor i Asker.) Jeg er fornøyd med Finstad. Om de kommer på hjemmebesøk får du spørre dem om. https://www.finsetoutboard.no Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 6.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2022 3 hours ago, Code0 said: Jeg er fornøyd med Finstad. Om de kommer på hjemmebesøk får du spørre dem om. https://www.finsetoutboard.no Takk for tips, ringte dem nå, og de hadde gjort hjemmebesøk tidligere men hadde ikke lenger tid til det. Ikke engang i perioden nov-feb hadde de tid. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.September.2022 Del på Facebook Svart 6.September.2022 Gjorde et raskt Google søk og fikk opp dette firmaet https://www.kompassmarine.com/works/motorservice/ Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 6.September.2022 Del på Facebook Svart 6.September.2022 Vet ikke om de kommer på hjemmebesøk, men har du hørt med «Blommenholm Motorverksted» ved Solvik eller «Oslo Outboard» ved Karenslyst/Skøyen? Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 6.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2022 1 hour ago, abbor said: Gjorde et raskt Google søk og fikk opp dette firmaet https://www.kompassmarine.com/works/motorservice/ Ser de kaller dette på stedet service, det er altså det jeg skulle søkt på. Jeg prøvde også å google det, men hadde helt andre søkeord og fant ingenting relevant. Takk for tipset! 1 hour ago, Familiesnekke said: Vet ikke om de kommer på hjemmebesøk, men har du hørt med «Blommenholm Motorverksted» ved Solvik eller «Oslo Outboard» ved Karenslyst/Skøyen? Har ennå ikke prøvd å ringe verksteder som har egne brygger/verksted, da jeg antar de har veldig liten lyst på hjemmeoppdrag, men kommer nok til å ta en ringerunde alle i nærheten dersom jeg ikke får napp hos noen som spesialiserer seg på hjemmebesøk. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.September.2022 Del på Facebook Svart 6.September.2022 Brukte følgende søkeord: mobil service båtmotor Oslo Sitér dette innlegget Link to post
steib Svart 6.September.2022 Del på Facebook Svart 6.September.2022 Hva konkret er det du skal ha gjort? Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 7.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2022 13 hours ago, steib said: Hva konkret er det du skal ha gjort? Først og fremst bytte impeller, det er jobben jeg har minst lyst til å gjøre selv. I den forbindelse kan sikkert også pumpehuset byttes (dette var motorens 7. sesong, totalt har båten gått ca. 330 timer). Hvis jeg først får mekaniker hjem til meg, så bytter jeg også interne anoder, tennplugger, internt bensinfilter, og kontrollerer termostaten. Kort oppsummert: Jeg setter bort servicepunktene som ikke gjøres hvert år (fett på alle smørepunkter, skift av girolje og motorolje ordner jeg selv). Sitér dette innlegget Link to post
TobiasD Svart 10.September.2022 Del på Facebook Svart 10.September.2022 Hei Håkon! Broren min er mekaniker og er glad i å skru på båtmotorer. Han har et enmannsfortak og driver med dette på heltid, jobber blant annet mye med racing-laget til Zaborowski. Send en melding eller ring til Torjus Dahl, 994 54 213 Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 10.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2022 15 hours ago, TobiasD said: Hei Håkon! Broren min er mekaniker og er glad i å skru på båtmotorer. Han har et enmannsfortak og driver med dette på heltid, jobber blant annet mye med racing-laget til Zaborowski. Send en melding eller ring til Torjus Dahl, 994 54 213 Takk for tipset, firmaet som ble nevnt over (kompassmarine.com) har ikke engang fungerende telefon (får bare opptattsignal), og de svarer ikke på mail, så jeg ringer broren din i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.