Jump to content

Har båten i hagen, trenger tips til mekaniker som gjør service der båten ligger (Asker)

hakonrk

Recommended Posts

Har tidligere år hatt båten i vinteropplag på en slipp som hadde egne mekanikere, men det har vært i snitt 7% prisstigning per år siden 2018, og i år fikk jeg nok.

Har nå satt båten på krybbe i egen hage, men spørsmålet er hva jeg gjør med servicepunkter jeg ikke har lyst til å gjøre selv. Motoren er en Yamaha F115B påhengsmotor, og jeg trenger ny impeller. Det er vel ikke en lett jobb å gjøre selv pga. at undervannshuset er tungt og veldig mye plunder å få på plass igjen, så jeg vil gjerne sette bort dette pluss noen andre servicepunkter med langt serviceintervall.

Er det noen som har tips til flinke mekanikere som tar denne type jobber i Osloområdet? (Jeg bor i Asker.)

1 hour ago, abbor said:

Gjorde et raskt Google søk og fikk opp dette firmaet 

https://www.kompassmarine.com/works/motorservice/

Ser de kaller dette på stedet service, det er altså det jeg skulle søkt på. Jeg prøvde også å google det, men hadde helt andre søkeord og fant ingenting relevant. Takk for tipset!

1 hour ago, Familiesnekke said:

Vet ikke om de kommer på hjemmebesøk, men har du hørt med «Blommenholm Motorverksted» ved Solvik eller «Oslo Outboard» ved Karenslyst/Skøyen?

Har ennå ikke prøvd å ringe verksteder som har egne brygger/verksted, da jeg antar de har veldig liten lyst på hjemmeoppdrag, men kommer nok til å ta en ringerunde alle i nærheten dersom jeg ikke får napp hos noen som spesialiserer seg på hjemmebesøk.

13 hours ago, steib said:

Hva konkret er det du skal ha gjort?

Først og fremst bytte impeller, det er jobben jeg har minst lyst til å gjøre selv. I den forbindelse kan sikkert også pumpehuset byttes (dette var motorens 7. sesong, totalt har båten gått ca. 330 timer).

Hvis jeg først får mekaniker hjem til meg, så bytter jeg også interne anoder, tennplugger, internt bensinfilter, og kontrollerer termostaten.

Kort oppsummert: Jeg setter bort servicepunktene som ikke gjøres hvert år (fett på alle smørepunkter, skift av girolje og motorolje ordner jeg selv).

15 hours ago, TobiasD said:

Hei Håkon! Broren min er mekaniker og er glad i å skru på båtmotorer. Han har et enmannsfortak og driver med dette på heltid, jobber blant annet mye med racing-laget til Zaborowski. Send en melding eller ring til Torjus Dahl, 994 54 213

Takk for tipset, firmaet som ble nevnt over (kompassmarine.com) har ikke engang fungerende telefon (får bare opptattsignal), og de svarer ikke på mail, så jeg ringer broren din i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...