Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Båten ligger ved hytta, og en CTek 10 ampere holder de to 10 AH-batteriene (ett startbatteri og ett forbruksbatteri) toppladet. Men fyrer jeg for kråkene når jeg hele tiden holder spenningen på vedlikeholdsladingsnivå, rundt 13,7? Ville det for eksempel være lurt å kjøre lading bare én time om dagen, eller vil det bli like stort forbruk, bare på kortere tid? I så fall kunne jeg jo satt opp automatikk for å gjøre det når strømmen er billigst med en Z-Wave eller wifibryter, som jeg gjør med varmtvannsberederen (Power Saver-noden i NodeRED som henter ut Tibbers priser). Jeg aner ingenting om batterier og lading, men det er sikkert noen her som kan si noe om det. Ladekurven min ser sånn ut (hekken er fordi den sto uten ladetilkokbling i et par døgn fordi jeg må flyte ladingen til riktig side av skillereleet):

bilde.png.f5d39361e9b6521852494d03a9fbe3a8.png

Mastiff

Mastiff

Båten ligger ved hytta, og en CTek 10 ampere holder de to 10 AH-batteriene (ett startbatteri og ett forbruksbatteri) toppladet. Men fyrer jeg for kråkene når jeg hele tiden holder spenningen på vedlikeholdsladingsnivå, rundt 13,7? Ville det for eksempel være lurt å kjøre lading bare én time om dagen, eller vil det bli like stort forbruk, bare på kortere tid? I så fall kunne jeg jo satt opp automatikk for å gjøre det når strømmen er billigst med en Z-Wave eller wifibryter, som jeg gjør med varmtvannsberederen (Power Saver-noden i NodeRED som henter ut Tibbers priser). Jeg aner ingenting om batterier og lading, men det er sikkert noen her som kan si noe om det. Ladekurven min ser sånn ut:

bilde.png.f04048331def63bf9cb5116757fa0c8a.png

Mastiff

Mastiff

Båten ligger ved hytta, og en CTek 10 ampere holder de to 10 AH-batteriene (ett startbatteri og ett forbruksbatteri) toppladet. Men fyrer jeg for kråkene når jeg hele tiden holder spenningen på vedlikeholdsladingsnivå, rundt 13,7? Ville det for eksempel være lurt å kjøre lading bare én time om dagen, eller vil det bli like stort forbruk, bare på kortere tid? I så fall kunne jeg jo satt opp automatikk for å gjøre det når strømmen er billigst med en Z-Wave eller wifibryter, som jeg gjør med varmtvannsberederen (Power Saver-noden i NodeRED som henter ut Tibbers priser). Jeg aner ingenting om batterier og lading, men det er sikkert noen her som kan si noe om det.

Mastiff

Mastiff

Båten ligger ved hytta, og en CTek 10 ampere holder de to 10 AH-batteriene (ett startbatteri og ett forbruksbatteri) toppladet. Men fyrer jeg for kråkene når jeg hele tiden holder spenningen på vedlikeholdsladingsnivå? Ville det for eksempel være lurt å kjøre lading bare én time om dagen, eller vil det bli like stort forbruk, bare på kortere tid? I så fall kunne jeg jo satt opp automatikk for å gjøre det når strømmen er billigst med en Z-Wave eller wifibryter, som jeg gjør med varmtvannsberederen (Power Saver-noden i NodeRED som henter ut Tibbers priser). Jeg aner ingenting om batterier og lading, men det er sikkert noen her som kan si noe om det.

• Create New...