Jump to content

Edit History

Fram_1979

Fram_1979

Skrivefeil

Heisann, fruen og jeg har overtatt eierskapet til en fram 25fot fra 1979. Og har jo da helt naturlig en del spørsmål, har prøvd å søke meg litt rundt uten å finne så mye informasjon. 

1) jeg har en gammel bmc motor, sliter med å starte - dvs starter fint på startgass. 
forrige eier nevnte det kunne være kompresjonsproblemer, har noen tips til hvordan det evt kan fikses? Evt alternative motorer som kan kjøpes til båten? 

2) kalesjen er hullete og fæl: noen som vet hvor det selges kalesjer? Evt andre tips til hvordan fikse kalesjen, sy egen? Erfaringer? 

3) andre erfaringer og tips som kan deles? Er sulten på å lære mye om hvordan få det meste ut av båten! 

hilsen 

ung, uerfaren, nybakt båteier. 

Fram_1979

Fram_1979

Heisann, fruen og jeg har overtatt eierskapet til en fram 25fot fra 1979. Og har jo da helt naturlig en del spørsmål, har prøvd å søke meg litt rundt uten å finne sp mye informasjon. 

1) jeg har en gammel bmc motor, sliter med å starte - dvs starter fint på startgass. 
forrige eier nevnte det kunne være kompresjonsproblemer, har noen tips til hvordan det evt kan fikses? Evt alternative motorer som kan kjøpes til båten? 

2) kalesjen er hullete og fæl: noen som vet hvor det selges kalesjer? Evt andre tips til hvordan fikse kalesjen, sy egen? Erfaringer? 

3) andre erfaringer og tips som kan deles? Er sulten på å lære mye om hvordan få det meste ut av båten! 

hilsen 

ung, uerfaren, nybakt båteier. 

• Create New...