Ostubb Startet 9.September.2022 Link til dette innlegget Startet 9.September.2022 (redigert) Noen som har vært bort i at 9,9 til Yamaha fusker på full gass etter skift av forgasser til 20hk Redigert 9.September.2022 av Ostubb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 9.September.2022 Link til dette innlegget Svart 9.September.2022 Turtallsperre. Sitér dette innlegget Link to post
Ostubb Svart 9.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2022 Kan faktisk minne om turtall sperre for når Jeg slepper opp gassen litt er den helt normal. Har ikke byttet proppen men flere har sagt at det ikke er nødvendig til og med forhandler Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 9.September.2022 Link til dette innlegget Svart 9.September.2022 Kun nødvendig om du ønsker høyere toppfart. Jeg lot være. Sitér dette innlegget Link to post
Ostubb Svart 9.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2022 Men det er jo ikke noe særlig at unga kjører på turtallsperra over tid Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 10.September.2022 Link til dette innlegget Svart 10.September.2022 Opplevde det samme på min 9,9 sport Vist ikkje man skifter til større proppel så er jo vitsen vekke med og oppgrader til 20hk Eg skiftet til ein 12 tommer etter husken.. fikk bortimot 5 knop ekstra fart Båt Grand 300 deluxe Sitér dette innlegget Link to post
Ostubb Svart 10.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2022 Hei takk for svar det er samme båt som jeg har? Åssen har den blitt planende med voksene etter det? Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 10.September.2022 Link til dette innlegget Svart 10.September.2022 Går som det suser i med 4-5 voksne i, litt tregere og få plan. Bruker og ha den maks uttiltet for maks fart (har ikkje power trim på den) trur den går ca 26-27 knop med 1 mann ombord nå etter eg skiftet propell Sitér dette innlegget Link to post
Ostubb Svart 10.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2022 Såpass, har heller ikje power trim på den, i dag sitter denne propellen på. Er på vei for å se om noen har noe på lager???? Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 10.September.2022 Link til dette innlegget Svart 10.September.2022 Ja den er for liten til ein så lett båt… forsøk med 11 eller 12 så skal du se forskjell ? Sitér dette innlegget Link to post
Ostubb Svart 10.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2022 Var rundt å hørte i dag så ble litt vente tid på proppel, helt til februar men skal snart opp?? var veldig tung startet i dag men brukte choken til den gamle forgasseren så vet ikke om dette har noe å si før prøve i morgen å se hvordan den er da? Det positive er at etter jeg tiltet den helt opp å med to voksene på ca 190kg til sammen med begge bak gjorde den 21 knop å da fikk vi også turtall sperra så måtte slakke opp litt Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 11.September.2022 Link til dette innlegget Svart 11.September.2022 Ja du har mangen knop og gå på til toppfart på Granden enda Merkelig kunnskaps nivå på forhandler som ikkje anbefaler og skifte til større propell på ein sånn lett båt, du har tross alt doblet hk på motor…. Ta vare på orginalen propell, kan være grei og bruke til vannski- tuber etc Da den har bedre akselerasjon evne…. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.