Jump to content

Edit History

Audunsr

Audunsr

God kveld. 
Jeg har da altså fått en alarm på mercuryen som jeg har slitt med i hele sommer. 
Dette er da altså en DFI 115 gått 811 timer. 
 

startet først med alarm i ny og ned. Kunne gå dager imellom. For det meste rundt 4000 rpm. Et langt beeeeeeep. 
 

fikk logga motoren forrige uke. Leste ikke så nøye på den egentlig, da mekanikeren sa jeg burde skifte nøytralbryteren som ligger under blokka. ( helsikes jobb ).

 

tok båten ut for å prøve, men fikk beep på 1700-2000rpm. 
 

så da var det bare studere den loggen av motoren. I freeze: så står det»

*block pressure is low. 
*block pressure input low. 
 

kjøletemp lå på 134*F

Block pressure 0,00Psi

 

Jeg har hatt service på motor og skifta impeller og pakninger. 
salt i motor er det ikke da jeg er nøye med skylling i ferskvann og salt-x. 
 

motor pisser bra og ingenting er tett som jeg kan finne ut av. 
 

i dag tok jeg ut begge vanntrykk sensorene og rensa de. Litt vell mye irr rundt den som ligger bak fuel railen. Satte de tilbake og tok en tur. Men samme beeepet på 2000rpm. 
 

Så jeg nappa ut pluggen på vann sensor. Dermed kunne jeg komme opp i 4000rpm før alarm kom. 
 

Spørsmålet mitt er om noen har erfart dette selv, og kan guide meg inn på rett spor. 
er det bare skifte denne og bli ferdig med dette marerittet av en alarm?

 

og kan noen bekrefte at alarm vil komme på 4000rpm når sensor er utkoblet?



 

43DF11FE-1B21-48C2-817C-2BCD8F00FC0C.jpeg

7BE99711-9CA1-4FF6-A8B4-3F8535D662E0.jpeg

Audunsr

Audunsr

God kveld. 
Jeg har da altså fått en alarm på mercuryen som jeg har slitt med i hele sommer. 
Dette er da altså en DFI 115 gått 811 timer. 
 

startet først med alarm i ny og ned. Kunne gå dager imellom. For det meste rundt 4000 rpm. Et langt beeeeeeep. 
 

fikk logga motoren forrige uke. Leste ikke så nøye på den egentlig, da mekanikeren sa jeg burde skifte nøytralbryteren som ligger under blokka. ( helsikes jobb ).

 

tok båten ut for å prøve, men fikk beep på 1700-2000rpm. 
 

så da var det bare studere den loggen av motoren. I freeze: så står det»

*block pressure is low. 
*block pressure input low. 
 

kjøletemp lå på 134*F

 

Jeg har hatt service på motor og skifta impeller og pakninger. 
salt i motor er det ikke da jeg er nøye med skylling i ferskvann og salt-x. 
 

motor pisser bra og ingenting er tett som jeg kan finne ut av. 
 

i dag tok jeg ut begge vanntrykk sensorene og rensa de. Litt vell mye irr rundt den som ligger bak fuel railen. Satte de tilbake og tok en tur. Men samme beeepet på 2000rpm. 
 

Så jeg nappa ut pluggen på vann sensor. Dermed kunne jeg komme opp i 4000rpm før alarm kom. 
 

Spørsmålet mitt er om noen har erfart dette selv, og kan guide meg inn på rett spor. 
er det bare skifte denne og bli ferdig med dette marerittet av en alarm?

 

og kan noen bekrefte at alarm vil komme på 4000rpm når sensor er utkoblet?



 

43DF11FE-1B21-48C2-817C-2BCD8F00FC0C.jpeg

7BE99711-9CA1-4FF6-A8B4-3F8535D662E0.jpeg

Audunsr

Audunsr

God kveld. 
Jeg har da altså fått en alarm på mercuryen som jeg har slitt med i hele sommer. 
 

startet først med alarm i ny og ned. Kunne gå dager imellom. For det meste rundt 4000 rpm. Et langt beeeeeeep. 
 

fikk logga motoren forrige uke. Leste ikke så nøye på den egentlig, da mekanikeren sa jeg burde skifte nøytralbryteren som ligger under blokka. ( helsikes jobb ).

 

tok båten ut for å prøve, men fikk beep på 1700-2000rpm. 
 

så da var det bare studere den loggen av motoren. I freeze: så står det»

*block pressure is low. 
*block pressure input low. 
 

kjøletemp lå på 134*F

 

Jeg har hatt service på motor og skifta impeller og pakninger. 
salt i motor er det ikke da jeg er nøye med skylling i ferskvann og salt-x. 
 

motor pisser bra og ingenting er tett som jeg kan finne ut av. 
 

i dag tok jeg ut begge vanntrykk sensorene og rensa de. Litt vell mye irr rundt den som ligger bak fuel railen. Satte de tilbake og tok en tur. Men samme beeepet på 2000rpm. 
 

Så jeg nappa ut pluggen på vann sensor. Dermed kunne jeg komme opp i 4000rpm før alarm kom. 
 

Spørsmålet mitt er om noen har erfart dette selv, og kan guide meg inn på rett spor. 
er det bare skifte denne og bli ferdig med dette marerittet av en alarm?

 

og kan noen bekrefte at alarm vil komme på 4000rpm når sensor er utkoblet?



 

43DF11FE-1B21-48C2-817C-2BCD8F00FC0C.jpeg

7BE99711-9CA1-4FF6-A8B4-3F8535D662E0.jpeg



×
×
  • Create New...