Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Grand Banks jr skrev 15 minutter siden:

Men mtp hvor rank den ble (følsom for vektfordeling) i plan så tenker jeg at stor motor ikke er noe poeng på denne.

Helt kurant å bytte ut rank med farlig.. 

Er det et båtdesign jeg ikke vil anbefale stor motor på så er det denne familien.

På vei hjem fra makrellfiske opplevde jeg at vi nesten gikk rundt da en balje med makrell forskjøv seg i båten når den la seg over en skrå bølgetopp. Tror det var en ca 20hk Archimedes  

Jeg var ca 12 når det skjedde og føreren sa til meg; "ikke vær redd, du skjønner denna båten er ikke bedre..."

Etter den opplevelsen ble jeg stadig mer opptatt av skrogdesign.. og jeg er skremt over hvordan skrog med store svakheter ble produsert i hopetall :diving:

dieselfan

dieselfan

Grand Banks jr skrev 5 minutter siden:

Men mtp hvor rank den ble (følsom for vektfordeling) i plan så tenker jeg at stor motor ikke er noe poeng på denne.

Helt kurant å bytte ut rank med farlig.. 

Er det et båtdesign jeg ikke vil anbefale stor motor på så er det denne familien.

På vei hjem fra makrellfiske opplevde jeg at vi nesten gikk rundt da en balje med makrell forskjøv seg i båten når den la seg over en skrå bølgetopp.

Jeg var ca 12 når det skjedde og føreren sa til meg; "ikke vær redd, du skjønner denna båten er ikke bedre..."

Etter den opplevelsen ble jeg stadig mer opptatt av skrogdesign.. og jeg er skremt over hvordan skrog med store svakheter ble produsert i hopetall :diving:

• Create New...