Jump to content

VP EVC hendel til DPH drev kobler veldig seint inn når man setter den i fwd

2715e

Recommended Posts

Det billigste er å vurdere om kon må skiftes og så skifte når båten er på land. Så slipper man kostnader til ekstra løft opp og ned. Om man venter lenge nok kan det hende man må skifte ila sommeren og da blir følgelig løftekostnader i tillegg.

Når jeg fikk båt med drev trodde jeg det var fint at giret gikk mykt (dph). Ble derfor overrasket når det gikk så mykt at det ikke slo inn før etter 30 s. Måtte ha båten opp og skifte.

På neste drev skiftet jeg ila vinteren!?

Så lenge det sier ordentlig dunk eller kabadunk når man setter i gir er alt i orden!??

Gabi skrev 21 minutter siden:

Det billigste er å vurdere om kon må skiftes og så skifte når båten er på land. Så slipper man kostnader til ekstra løft opp og ned.

Når jeg fikk båt med drev trodde jeg det var fint at giret gikk mykt (dph). Ble derfor overrasket når det gikk så mykt at det ikke slo inn før etter 30 s. Måtte ha båten opp og skifte.

Min plan er å få tatt det før neste sesong ja, mens båten står på land:thumbsup:.

Det er litt sånn som drevet mitt oppfører seg, litt mykere giring forover enn bakover - og enkelte ganger tar det lang tid før det kobler inn. Dette er ikke konstant, men virker som om det skjer oftere med driftstemperatur/varm olje enn rett etter oppstart. Så blir nok en jobb der ja..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...