BingoBonzo Svart 23.August.2024 Link til dette innlegget Svart 23.August.2024 Olepo skrev for 16 timer siden: Vil du si noe om kostnad for å skifte kon? Ikke helt lett da det var en laang regning med mange andre poster.. Men, kjapt estimat tilsier ca 15000 med alle deler (ca 10K) og arbeide (ca 5K). Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Olepo Svart 23.August.2024 Link til dette innlegget Svart 23.August.2024 BingoBonzo skrev for 9 timer siden: Men, kjapt estimat tilsier ca 15000 med alle deler (ca 10K) og arbeide (ca 5K). Takk for info. Jeg bør nok få sjekket og eventuelt skiftet konen i mitt drev også. Link to post
Gabi Svart 24.August.2024 Link til dette innlegget Svart 24.August.2024 Det billigste er å vurdere om kon må skiftes og så skifte når båten er på land. Så slipper man kostnader til ekstra løft opp og ned. Om man venter lenge nok kan det hende man må skifte ila sommeren og da blir følgelig løftekostnader i tillegg. Når jeg fikk båt med drev trodde jeg det var fint at giret gikk mykt (dph). Ble derfor overrasket når det gikk så mykt at det ikke slo inn før etter 30 s. Måtte ha båten opp og skifte. På neste drev skiftet jeg ila vinteren!? Så lenge det sier ordentlig dunk eller kabadunk når man setter i gir er alt i orden!?? Link to post
Olepo Svart 24.August.2024 Link til dette innlegget Svart 24.August.2024 Gabi skrev 21 minutter siden: Det billigste er å vurdere om kon må skiftes og så skifte når båten er på land. Så slipper man kostnader til ekstra løft opp og ned. Når jeg fikk båt med drev trodde jeg det var fint at giret gikk mykt (dph). Ble derfor overrasket når det gikk så mykt at det ikke slo inn før etter 30 s. Måtte ha båten opp og skifte. Min plan er å få tatt det før neste sesong ja, mens båten står på land. Det er litt sånn som drevet mitt oppfører seg, litt mykere giring forover enn bakover - og enkelte ganger tar det lang tid før det kobler inn. Dette er ikke konstant, men virker som om det skjer oftere med driftstemperatur/varm olje enn rett etter oppstart. Så blir nok en jobb der ja.. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn