Jump to content

Edit History

Diddn

Diddn

Det første jeg ville gjort er å rense forgasser på nytt men med ultralydvasker og trykkluft. Ville også rengjort bensintanken. Da hadde jeg tømt bensinen over på en blank kanne og latt den stå i fred for at grumset skal samle seg på bunn. Så vasket bensintanken med varmt zalovann, skylt og latt den tørke. 

Når bensinen har stått i ro på kannen kan du se om det er vann i den eller ikke. Selv har jeg gjort det på denne måten for så og pumpe bensinen over på tanken igjen. Men da står den gjennomsiktige kannen i ro og har latt det være ca 1 liter igjen for å unngå å dra vann og rusk over på tanken.

Ta ut plugger og kontroller fargen på de. 

Sjekk at ikke bensinslangen ligger i klem noe sted. Starter den og går fint ellers, men at det er akkurat som at motoren "nyser" litt innimellom? 

Hvis det er tilfellet kan det hende at den bare går på en sylinder av og til, og at det er en pluggledning som er synderen. 

Diddn

Diddn

Det første jeg ville gjort er å rense forgasser på nytt men med ultralydvasker og rengjøre bensintanken. 

Ta ut plugger og kontroller fargen på de. 

Sjekk at ikke bensinslangen ligger i klem noe sted. Kan være at den av og til går på en sylinder og at det er en plugghette som er synderen. Starter den og går fint ellers, men at det er akkurat som at motoren "nyser" litt innimellom? 

• Create New...