Spekk Startet 21.September.2022 Link til dette innlegget Startet 21.September.2022 Hei Har fått tak i en gammel glassfiber kano som jeg holder på å lappe sammen, men tenker å male den innvendig med antiskli maling. Er det noen som har erfaring med f.eks biltema sin maling, eller annet merke som er bedre (best resultat)? Bilder hadde vært fint av produktet om noen har det. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 21.September.2022 Link til dette innlegget Svart 21.September.2022 På biltema sine sider så står det at den er "akrylbasert". Mulig det er skrivefeil, og at det skulle stå "alkydbasert"? Er det alkyd så tenker jeg du kan kjøre på. Men matt ned og avfett skikkelig først. Har brukt noe av det samme på en RIB en gang, og det gjorde susen. Er den akrylbasert så tror jeg den slites fort vekk. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 21.September.2022 Link til dette innlegget Svart 21.September.2022 Jeg malte på min Storebro med maling tilsatt mikroperler. Kunne ikke se dem, men det virket veldig bbra. Ikke noe glatt dekk. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Spekk Svart 21.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2022 Stemmer nok at Biltema sin antiskli maling er akryl, ser Hempel sin også er akrylbasert. Kanskje det beste da blir å kjøre på med f.eks Hempel brilliant gloss som er et alkyd topcoat sammen med mikroperler evt sand? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 21.September.2022 Link til dette innlegget Svart 21.September.2022 (redigert) Jeg kjørte Biltemas tokomponente polyuretanmaling iblandet antiskliperler fra Hempel. Fungerer ypperlig så lenge man ikke er for gnien på antiskliperlene. Er også rimelig holdbart, malte for 7-8 år siden, fremdeles ikke nevneverdige tegn til slitasje, selv ikke i cockpit (og jeg bor ombord). Redigert 21.September.2022 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 23.September.2022 Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 epifanes som maritim har er veldig god. Lett å holde ren, selv om den er effektiv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.