arnearmoa Startet 22.September.2022 Link til dette innlegget Startet 22.September.2022 Har en Seaco 1030 som skal i vinteropplag for første gang i mitt eie. Den har en singel D6-370 med DPH drev. Hvor høye bukker må jeg ha under båten for at drevet skal unngå å ta nedi bakken når det er nede? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.September.2022 Link til dette innlegget Svart 22.September.2022 Tok en tur og målte mine to DPH, med tommestokk målte de 49 og 50cm fra undersiden av antikavitasjonsplata og ned. Siden montasjehøyden varierer 40mm på forskjellige båten jeg har målt, så bør du ta høyde for 53cm. Står du på asfalt og har tenkt å bruke drevtralle så ville jeg lagt på 5cm til. Husk at DPH stikker dypest ved negativ trim og ikke ved nøytral... Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 23.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 Tusen takk. Da antar jeg at du husket det selv, så jeg er trygg med f.eks. 58cm. Baatplassen ruler Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.September.2022 Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 arnearmoa skrev for 3 timer siden: Da antar jeg at du husket det selv, så jeg er trygg med f.eks. 58cm. Dersom ikke akterspeilvinkelen din er uvanlig skrå og ikke skjoldet er montert lavere enn noe jeg har sett tidligere så skal dette stemme. Begge mine drev skal være DPH-A, du skriver ikke hva du har. Vet ikke om B og C modellen har dypere finne? Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 23.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 Må sjekke. Motor og drev er fra 2008. Motoren har serienr. 2006035324 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.