kalel Startet 23.September.2022 Del på Facebook Startet 23.September.2022 (redigert) Har en mercury opitmax 90 hk. Fikk alarm hvert 4 min...Fikk beskjed at jeg må bytte oljetanken, sensoren er deffekt.. så jeg lurer på om noen har byttet denne selv.? eller bør jeg la fagfolk gjøre dette..hvor vanskelig er det.? Gunnar Redigert 23.September.2022 av kalel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.September.2022 Del på Facebook Svart 23.September.2022 (redigert) Hei og velkommen til Forumet. Å bytte oljetanken er noe av det enkleste arbeidet du kan gjøre med en påhenger. Plugg tanken, la utløpsslangen stå i pumpa i "rett opp" stilling slik at du ikke får unødvendig luft i systemet, ta av sensorkontakten, skru løs tanken. Monter i motsatt rekkefølge. Redigert 23.September.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kalel Svart 23.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2022 var det bedre..ja ny her jeg vøt.. takk for svar...jeg må se litt mer på motoren..pga det er en båt jeg skal kjøpe med denne motoren som fikk feil melding..derfor jeg spurte. sett litt på youtube, men fant vel ikke 90hk..men som jeg har skjønt er vel 115 hk helt lik.. di skulle ha 5000 i arbeid ca, på verksted å skifte den..synes det var litt heavy..:) Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
Mox1 Svart 24.September.2022 Del på Facebook Svart 24.September.2022 Det er litt styr å bytte den, men det går på en liten ettermiddag. Her (i siste innlegg) er beskrivelse på hvordan det gjøres : Sitér dette innlegget Link to post
kalel Svart 24.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2022 jeg tror jeg for ta en titt å se hvordan det ser ut..virker litt mer jobb enn det det er...noen som vet hvor man kan kjøpe oljetanken.? søkt mye på nettet, men ikke funnet noen bra sted enda.. Sitér dette innlegget Link to post
kalel Svart 24.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2022 siden det er mye problemer med di tankene da magneten ikke følger sensoren som sitter under olje tanken..kan man på en måte koble vekk alarmen og heller følge godt med på olje nivåen på tanken..? Sitér dette innlegget Link to post
Mobilius Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 Ville ikke ha koblet ut føleren i tanken. Jeg byttet tank på min 90 hk optimax og det er ikke så store jobben. Ligger ny tank på finn.no til kr 2000.-, som jo ikke er galt 👍. Sitér dette innlegget Link to post
kalel Svart 25.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2022 ok..men den er brukt da..hygglig med svar..takker for det..men kan jeg spørre om det er noen side på nettet hvor jg kan kjøpe en ny.?? mvh gunnar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.