Jump to content

Edit History

PolarLi

PolarLi

Sørlandet2 skrev 44 minutter siden:

Hva med 2t miljøbensin som, meg bekjent, er rettet mot hissige 2t luftkjølte motorsager oa. Blir det bra å bruke denne ferdigblanda "bensinen" på på-hengeren? 

Det står på kanna om det er til luftkjølt eller vannkjølt. Nevnte Aspen selger kun ferdigblandet/rød kanne til luftkjølte motorer. Til påhengsmotorer så selger de en egen 2T olje som man benytter i kombinasjon med 4T aspen/blå kanne. (oljen er helt vanlig, så du behøver ikke bruke Aspen sin olje for å blande med Aspen sin bensin) Bruker man derimot bensinen kun for å konservere motorer før lagring spiller det i praksis ingen rolle.

PolarLi

PolarLi

Sørlandet2 skrev 44 minutter siden:

Hva med 2t miljøbensin som, meg bekjent, er rettet mot hissige 2t luftkjølte motorsager oa. Blir det bra å bruke denne ferdigblanda "bensinen" på på-hengeren? 

Det står på kanna om det er til luftkjølt eller vannkjølt. Nevnte Aspen selger kun ferdigblandet/rød kanne til luftkjølte motorer. Til påhengsmotorer så selger de en egen 2T olje som man benytter i kombinasjon med 4T aspen/blå kanne. (oljen i seg selv helt vanlig, så du behøver ikke bruke Aspen sin olje for å blande med Aspen sin bensin) Bruker man derimot bensinen kun for å konservere motorer før lagring spiller det i praksis ingen rolle.

PolarLi

PolarLi

Sørlandet2 skrev 34 minutter siden:

Det står på kanna om det er til luftkjølt eller vannkjølt. Nevnte Aspen selger kun ferdigblandet/rød kanne til luftkjølte motorer. Til påhengsmoterer så selger de en egen 2T olje som man benytter i kombinasjon med 4T aspen/blå kanne. (oljen i seg selv helt vanlig, så du behøver ikke bruke Aspen sin olje for å blande med Aspen sin bensin) Bruker man derimot bensinen kun for å konservere motorer før lagring spiller det i praksis ingen rolle.

• Create New...