Jump to content

Edit History

Eika

Eika

Chilli Solbris skrev for 5 timer siden:

Tja, det er ingen vits å gjøre dette sp komplisert. Kjøp to-komponent fiberarmert rep-pasta på Biltema. 
Om det er polyesterbadert eller epoxybasert er helt likegyldig. 
Bor ut hullet kont fra utsiden. 
Ikke gjør rent med aceton. Røff opp hullet med kniv eller rasp (hvis mulig). 
Sett en tape på innsiden hvis du har tilgang. 
Bland massen og sparkle igjen. 
OBS! Husk at temperaturen på det som skal fikses og omgivelsen ikke bør være under 15 grader. Kjemien krever temp for å herde. 
Jeg har produkter i mitt sortiment som kan brukes ned til 5 grader. 
Men det er overkill for et lite hull som dette. 
Bruk korttrådet masse. 
https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/bilsparkel/glassfibersparkel-2000040289

 

Holder kurs i slike ting som dette. 

 

Nå skal jeg ikke skrive det jeg tenker, men anbefaler du virkelig en sparkel som krymper, til jobb under vannlinja ? 

 

Du som kurs holder, burde vite at alle "ester'e" krymper litt. Så hvis man bruker polyester basert glassfibersparkel, så blir det åpninger inni der som kan lage endel ekstra arbeid i ettertid. Hvis ikke man vil gjøre noe ut av det, så er det faktisk bedre med tec7 enn polyester basert sparkel, godt heft, krymper ikke og kan flekse litt 

 

Jeg holder ikke kurs, men jeg er ansvarlig på ett norboat godkjent plastverksted, eneste måten jeg ville godkjent andre sin jobb er støp fra begge sider. Det tar ikke så mye ekstra tid å gjøre det skikkeligt med engang. 

 

Hva mener du @Knude? Ville du brukt polyester basert glassfibersparkel i ett hull som går tvers igjennom skroget, under vannlinja ? 

Eika

Eika

Chilli Solbris skrev for 5 timer siden:

Tja, det er ingen vits å gjøre dette sp komplisert. Kjøp to-komponent fiberarmert rep-pasta på Biltema. 
Om det er polyesterbadert eller epoxybasert er helt likegyldig. 
Bor ut hullet kont fra utsiden. 
Ikke gjør rent med aceton. Røff opp hullet med kniv eller rasp (hvis mulig). 
Sett en tape på innsiden hvis du har tilgang. 
Bland massen og sparkle igjen. 
OBS! Husk at temperaturen på det som skal fikses og omgivelsen ikke bør være under 15 grader. Kjemien krever temp for å herde. 
Jeg har produkter i mitt sortiment som kan brukes ned til 5 grader. 
Men det er overkill for et lite hull som dette. 
Bruk korttrådet masse. 
https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/bilsparkel/glassfibersparkel-2000040289

 

Holder kurs i slike ting som dette. 

 

Nå skal jeg ikke skrive det jeg tenker, men anbefaler du virkelig en sparkel som krymper, til jobb under vannlinja ? 

 

Du som kurs holder, burde vite at alle "ester'e" krymper litt. Så hvis man bruker polyester basert glassfibersparkel, så blir det åpninger inni der som kan lage endel ekstra arbeid i ettertid 

 

Jeg holder ikke kurs, men jeg er ansvarlig på ett norboat godkjent plastverksted, eneste måten jeg ville godkjent andre sin jobb er støp fra begge sider. Det tar ikke så mye ekstra tid å gjøre det skikkeligt med engang. 

 

Hva mener du @Knude? Ville du brukt polyester basert glassfibersparkel i ett hull som går tvers igjennom skroget, under vannlinja ? 

Eika

Eika

Chilli Solbris skrev for 5 timer siden:

Tja, det er ingen vits å gjøre dette sp komplisert. Kjøp to-komponent fiberarmert rep-pasta på Biltema. 
Om det er polyesterbadert eller epoxybasert er helt likegyldig. 
Bor ut hullet kont fra utsiden. 
Ikke gjør rent med aceton. Røff opp hullet med kniv eller rasp (hvis mulig). 
Sett en tape på innsiden hvis du har tilgang. 
Bland massen og sparkle igjen. 
OBS! Husk at temperaturen på det som skal fikses og omgivelsen ikke bør være under 15 grader. Kjemien krever temp for å herde. 
Jeg har produkter i mitt sortiment som kan brukes ned til 5 grader. 
Men det er overkill for et lite hull som dette. 
Bruk korttrådet masse. 
https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/bilsparkel/glassfibersparkel-2000040289

 

Holder kurs i slike ting som dette. 

 

Nå skal jeg ikke skrive det jeg tenker, men anbefaler du virkelig en sparkel som krymper, til jobb under vannlinja ? 

 

Du som kurs holder, burde vite at alle "ester'e" krymper litt. Så hvis man bruker polyester basert glassfibersparkel, så blir det åpninger inni der som kan lage endel ekstra arbeid i ettertid 

 

Jeg holder ikke kurs, men jeg er ansvarlig på ett norboat godkjent plastverksted, eneste måten jeg ville godkjent andre sin jobb er støp fra begge sider. Det tar ikke så mye ekstra tid å gjøre det skikkeligt med engang. 

Eika

Eika

Chilli Solbris skrev for 5 timer siden:

Tja, det er ingen vits å gjøre dette sp komplisert. Kjøp to-komponent fiberarmert rep-pasta på Biltema. 
Om det er polyesterbadert eller epoxybasert er helt likegyldig. 
Bor ut hullet kont fra utsiden. 
Ikke gjør rent med aceton. Røff opp hullet med kniv eller rasp (hvis mulig). 
Sett en tape på innsiden hvis du har tilgang. 
Bland massen og sparkle igjen. 
OBS! Husk at temperaturen på det som skal fikses og omgivelsen ikke bør være under 15 grader. Kjemien krever temp for å herde. 
Jeg har produkter i mitt sortiment som kan brukes ned til 5 grader. 
Men det er overkill for et lite hull som dette. 
Bruk korttrådet masse. 
https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/bilsparkel/glassfibersparkel-2000040289

 

Holder kurs i slike ting som dette. 

 

Nå skal jeg ikke skrive det jeg tenker, men anbefaler du virkelig en sparkel som krymper, til jobb under vannlinja ? 

 

Du som kurs holder, burde vite at alle "ester'e" krymper litt. Så hvis man bruker polyester basert glassfibersparkel, så blir det åpninger inni der som kan lage endel ekstra arbeid i ettertid 



×
×
  • Create New...