Jump to content

Jordingsfeil/krypstrøm

vinyler59

Recommended Posts

vinyler59 skrev for 15 timer siden:

JFokus nå om dagen er en veldig tykk pluss-kabel som går direkte fra motoren til den ene (av to) hovedstrøm brytere. Spørsmål i den forbindelse: Må denne være så tykk (det er den til rosa-røde til venstre i bildet)?

Er dette kabelen til startmotoren? Da er den sikkert i riktig dimensjon. 

Ellers er det å ha fokus på å få "rød"(12V) og "svart" fra batteriet til forbruker. Du kan for eksempel begynne med å koble den ene siden av prøvelampen til batteriets minuspol med en lang ledning. Så beveger du deg på "rød" side fra batteriet via sikringspanelet og helt til der strømmen trengs, og sjekker at lampen lyser.  Hvis du da ikke har funnet feilene, kobler du den lange ledningen til + på batteriet, og går gjennom "svart" side på samme måte.

• 1 måned senere...

Hei dere som engasjerte dere i min sak. Jeg avslutter nå denne saken med å melde at på tross av at jeg spurte 4-5 om hjelp, hørte jeg ikke noe ifra dem. Har således med min lille kunnskap med elektrisk, selv fått i gang  det meste i båten igjen etter å ha byttet det meste av pluss og minus kablene mellom batteriene, og den snodige 2 i 1 sikringsholder som vel var loddet sammen, har jeg byttet ut med 2 nye sikringsholdere som har forbindelse seg imellom med pluss og minus ledning. Pluss fått bedre kontakt der ledninger var løse. Batteribanken lader på tur opptil 14,3 har til og med sett 14,4 volt på volt indikatoren så fornøyd med det. Neste sesong har jeg planer om å endre den snodige 4 batterier batteribanken bestående av 2 stk.62 Ah batterier, et på 74 Ah og et på 104 Ah til to like store batterier.

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...