Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Mastiff skrev 14 minutter siden:

@Teerex En mill var vel omtrent det jeg regnet med, ja. Da ville jeg heller investert i en elektrisk Evoy 150 til 750 høvdinger med batteri. Men den kommer nok til å bli noen hakk rimeligere etter hvert, håper jeg. Det er aktuelt om 5-6 år, og da bør den være nede i under 500 iallfall, kanskje 400.

Elektrisk drift er jo perfekt til snekker, sjekter og kogger eller hva de nå kalles der nede på det blide sørland :saint:

Men for de/vi som ønsker noe mere fart og spenning til en overkommelig pris så vil det i overskuelig framtid nok være bensinmotoren som er alternativet. Iallefall for utenbords installasjon. Spesielt når båtsesongen for mange er relativt kort. Lønner seg ikke å bruke en formue på batterier, som også krever en annen type infrastruktur. Hadde man enda kunnet slenge batteriet over fra elbilen til båten så hadde det jo vært noe annet :giggle:

Teerex

Teerex

Mastiff skrev 10 minutter siden:

@Teerex En mill var vel omtrent det jeg regnet med, ja. Da ville jeg heller investert i en elektrisk Evoy 150 til 750 høvdinger med batteri. Men den kommer nok til å bli noen hakk rimeligere etter hvert, håper jeg. Det er aktuelt om 5-6 år, og da bør den være nede i under 500 iallfall, kanskje 400.

Elektrisk drift er jo perfekt til snekker, sjekter og kogger eller hva de nå kalles der nede på det blide sørland :saint:

Men for de som ønsker noe mere fart og spenning til en overkommelig pris så vil det i overskuelig framtid nok være bensinmotoren som er alternativet. Iallefall for utenbords installasjon. Spesielt når båtsesongen for mange er relativt kort. Lønner seg ikke å bruke en formue på batterier, som også krever en annen type infrastruktur. Hadde man enda kunnet slenge batteriet over fra elbilen til båten så hadde det jo vært noe annet :giggle:

• Create New...